نخست وزیر انگلیس: از واشنگتن "دستورالعمل " گرفتیم

© AFP 2023 / Jonathan Nackstrandنخست وزیر انگلیس: از واشنگتن "دستورالعمل " گرفتیم
نخست وزیر انگلیس: از واشنگتن دستورالعمل  گرفتیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترزا می نخست وزیر بریتانیا، در مورد دخالت نظامی در سوریه به پارلمان آنکشورتوضیحات ارائه داد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از یورو نیوز، ترزا می نخست وزیر ابریتانیا به پارلمان آن‌کشورگفت، حمله نظامی به سوریه برای جلب رضایت ایالات متحده امریکا صورت نگرفته است.
این اولین سخنرانی خانم می مقابل نمایندگان بریتانیا پس از حملات جمعه شب ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و فرانسه به مواضع دولت بشار اسد در سوریه بود.
نخست وزیر بریتانیا تاکید کرد سه کشور حمله کننده از آن رو منتظر نتیجۀ تحقیقات کارشناسان سازمان منع تسلیحات کیمیاوی نشده‌اند که حملات به غیرنظامیان ممکن بود همچنان ادامه پیدا کند؛ علاوه بر این تلاش‌هایی وجود داشت تا تحقیقات بازرسان در منطقه متوقف شود.
در ساعات اولیه روز شنبه " 14 اپریل" آمریکا، بریتانیا و فرانسه اهدافی نظامی را در دمشق و حمصرا راکت باران کردند؛ این حملات به تلافی "حمله کیمیاوی ادعا شده توسط نیروهای دولتی سوریه در شهر دوما انجام شد.
احزاب مخالف در بریتانیا گفته‌اند نمایندگان پارلمان باید پیش از پیوستن این کشور به آمریکا و فرانسه در این اقدام نظامی مورد مشاوره قرار می‌گرفتند.
اعضای حزب کارگر بریتانیا می‌گویند قوانین این کشور برای جلوگیری از اتفاق‌های مشابه باید تغییر یابد.
تصمیم دولت بریتانیا برای مشارکت نظامی اخیر بدون جلب رضایت پارلمان این کشور با انتقادهای گسترده‌ای بخصوص از سوی جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر مواجه شد.
پیش ازاین جرمی کوربین ضمن انتقاد از تصمیم ترزا می گفته بود، نخست وزیر این کشور "به سادگی" می‌توانست نمایندگان پارلمان را فرا بخواند و یا این تصمیم را به پایان تعطیلات عید پاک موکول کند؛ زمانی که نمایندگان به سر کار خود بر می‌گشتند.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала