اشرف غنی: پالیسی آب باید ساخته شود

 /  مراجعه به بانک تصاویر اشرف غنی: پالیسی آب باید ساخته شود
اشرف غنی: پالیسی آب باید ساخته شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اشرف غنی، در نشست جلسۀ شورای عالی اراضی و آب گفته است که عوامل پیشگیرانه برای جلوگیری از بدترشدن وضعیت اقلیم کشور روی دست است و همچنان پالیسی آب ساخته خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از افق، دراین جلسه، روی دومین گزارش افغانستان به کنوانسیون چارچوب تغییر اقلیم ملل متحد، گزارش وضعیت منابع آب و طرح انکشاف وادی هریرود و سیستم آب‌یاری در بند سلما بحث شده است.
رییس جمهور غنی تأکید کرده که در اقلیم تغییرات آمده‌ و نیاز است، تا عوامل پیشگیرانه از بدترشدن وضعیت اقلیم در کشور روی‌دست گرفته‌شود و در روشنایی یک نشست ویژه، پالیسی آب ساخته شود.
رییس ‌جمهور گفته است که ادارات ذیربط باید در قسمت ارتقای ظرفیت شان نیز کار کنند. در این نشست به‌شمول مشکلات و پیشنهادات در بخش محیط زیست، پیرامون انتشار گازهای گلخانه‌یی و ارزیابی آسیب‌پذیری و سازگاری، استراتیژی‌های ملی تغییر اقلیم و اقدامات ملی و پالیسی‌ها برای کاهش گازهای گلخانه‌یی بحث شده‌است.
در ادامه، طرح طی مراحل اسناد پروژه‌های استملاک از سوی مسوولین اداره اراضی به جلسه مطرح شده است. جلسه پس از بحث‌های همه‌جانبه تأکید کرده که باید استملاک به حداقل برسد.
در طرح یادشده آمده‌است، مردم که در نتیجه تطبیق پروژه‌های استملاکی متضرر می‌شوند، باید آدرس مشخص وجود داشته‌باشد تا مشکلات زمین‌داری، جبران خساره و اسکان مجدد خویش را با حکومت شریک سازند.
سپس، گزارش وضعیت منابع آب و طرح انکشاف وادی هریرود و سیستم آبیاری در بند سلما زیر بحث قرار گرفته است. رییس‌ جمهورغنی گفت که ادارات مربوطه دراین زمینه هماهنگی لازم را ندارند و نوع همکاری و همکاهنگی باید واضح باشد.
رئیس‌جمهور کشور بر مدیریت موثر حوزه‌های آب به‌شمول حوزه آب هریرود تأکید کرده و افزوده که حوزه‌های آب به سطح هر ولایت به‌گونۀ معیاری مدیریت و به شکل عادلانه تقسیم شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала