افغانستان باید میان غرب و منطقه سیاست متوازن و معقول اتخاذ کند

© SputnikФлаг Афганистана
Флаг Афганистана - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رابطۀ کابل با واشنگتن نباید سبب شود که افغانستان کشورهای منطقه را از دست بدهد و رابطه با کشورهای منطقه هم نباید سبب از میان رفتن رابطه با غرب و امریکا شود.

محمدعلم ایزدیار معاون مجلس سنای افغانستان در گفتگوی ویژه با اسپوتنیک می‌گوید که دولت افغانستان مسوولیت دارد تا سیاست متوازن و معقول را در روابط با امریکا و کشورهای منطقه بازی کند.

آقای ایزدیار میگوید: «ما مسوولیت داریم که از وجود هر کشور و از تمامی زمینه‌ها و فرصت‌ها به نفع کشور خود استفاده کنیم و با یک سیاست معقول تلاش کنیم که با گرایش به یک جانب، جانب دیگر را از دست ندهیم. ما در آسیا زندگی می‌کنیم، با کشورهای منطقه در تبانی استیم و رابطۀ دیرینۀ تاریخی و فرهنگی میان ما وجود داشته و قطعاً نمی‌توانیم آن را از دست بدهیم. این مسوولیت دولت افغانستان است که با حفظ استقلالیت خود منافع ملی خود را دنبال کنیم. منافع ملی ما ایجاب می‌کند که ما از ظرفیت‌های موجود در منطقه استفاده کنیم و با کشورهای مهم منطقه مراوده و روابط داشته باشیم. رابطۀ ما با امریکا نباید سبب شود که ما کشورهای منطقه را از دست بدهیم و رابطۀ ما با کشورهای منطقه هم نباید سبب شود که امریکا را از دست بدهیم. ما باید سیاست متوازن و معقول که مبنای آن منافع ملی ما باشد را اتخاذ کنیم.»

تقاضای دوبارۀ افغانستان برای عضویت در سازمان شانگهای - اسپوتنیک افغانستان
تقاضای دوبارۀ افغانستان برای عضویت در سازمان شانگهای

معاون مجلس سنای افغانستان تأکید کرد که اگر دولت افغانستان استقلالیت و درایت خود را حفظ نکند، کشورهای غربی به عنوان عامل بازدارندۀ این روابط عمل خواهند کرد.

شهر سوچی روسیه، در هفدهم و هژدهم اپریل، میزبان «کنفرانس نقش احزاب سیاسی و جامعۀ مدنی در تقویت و انکشاف سازمان همکاری‌های شانگهای» بود. هیأت افغانستان نیز به ریاست معاون مجلس سنا، در این نشست حضور داشت.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала