هشدار ایران به امریکا در صورت بیرون شدن واشنگتن از برجام

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر هشدار ایران به امریکا در صورت بیرون شدن واشنگتن از برجام
هشدار ایران به امریکا در صورت بیرون شدن واشنگتن از برجام - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به پرسشی درباره احتمال بیرون شدن واشنگتن از برجام، گفت: در این صورت اقدام ایران برای امریکا بسیار ناخوشایند خواهد بود.

Министр иностранных дел Ирана Мохаммад Джавад Зариф во время совместной пресс-конференции по итогам переговоров с министром иностранных дел РФ Сергеем Лавровым - اسپوتنیک افغانستان
جواد ظریف: ایران به دنبال ساخت سلاح هسته ای نیست
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، محمد جواد ظریف که به منظور شرکت در نشست بین المللی صلح پایدار سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است، در پاسخ به پرسشی درباره  واکنش ایران به احتمال بیرون شدن امریکا از برجام، گفت: جمهوری اسلامی ایران حتما براساس منافع خود عمل می کند و در برجام و بیرون برجام انتخاب های گسترده ای برای اقدام دارد.

وی افزود: حتما اقدامی که جمهوری اسلامی خواهد کرد و واکنشی که جامعه بین المللی به حرکت امریکا خواهد داشت، برای امریکایی ها بسیار ناخوشایند خواهد بود.

پیش از این، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا گفته بود، که اگر شرکای اروپایی کاستی های این توافقنامه را تصحیح نکند، امریکا از این توافقنامه به شکل یکجانبه بیرون می شود.  

یادآوری می کنیم، که ایران و شش کشور دیگر بین المللی (روسیه، امریکا، بریتانیا، چین، فرانسه، آلمان) به تاریخ 14 جولای 2015 توافق تاریخی را برای حل و فصل مشکلات طولانی مدت اتمی ایران به امضا رساندند. بر اساس این توافق نامه ایران از توسعه سلاح هسته ای دست کشید و کشورهای اروپایی و امریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد بخش از تحریم ها را از بالای این کشور برداشت. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала