مذاکرات برای بازگشت دوستم با شکست روبرو شده است

© AP Photo / Aijaz Rahiمذاکرات برای بازگشت دوستم با شکست روبرو شده است
مذاکرات برای بازگشت دوستم با شکست روبرو شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی می‌گوید که برای برگشت جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول رییس جمهوری از ترکیه، مذاکرات در داخل حکومت ادامه دارد ولی تا حال به کدام نتیجه‌ای نرسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از " شفقنا افغانستان" سخنگوی ریاست اجرایی به رسانه ها گفته است که، مذاکرات درباره بازگشت مجدد جننرال دوستم به افغانستان با شکست روبه‌رو شده است.
وی در ادامه تصریح کرد دعوی حقوقی «احمد ایشچی» علیه جنرال دوستم باید حل شود، زیرا این مسئله مانع بازگشت وی به افغانستان شده است.
معاون اول رئیس جمهور افغانستان پس از آنکه به آزار و اذیت از سوی احمد ایشچی والی سابق جوزجان متهم شد حدود یک سال است که در تبعید غیررسمی در ترکیه به‌سر می‌برد.
هفته گذشته رئیس اجرایی دولت افغانستان در نشست خبری مشترک با «بن‌علی یلدیریم» نخست وزیر ترکیه در کابل اعلام کرد دو طرف درباره زمینه‌سازی برای بازگشت جنرال دوستم به افغانستان گفت‌وگو کرده‌اند.
در چند روز گذشته نیز گزارش‌هایی درباره توافق ارگ ریاست جمهوری افغانستان با جنرال دوستم و پیوستن مجدد وی به حکومت وحدت ملی منتشر شده بود.
این در حالی است که جنرال دوستم پیش از این تلاش کرده بود تا برای حضور در گردهمایی شورای ائتلاف نجات به افغانستان بازگردد اما نیروهای خارجی از فرود هواپیمای حامل وی در ولایت بلخ جلوگیری کردند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала