ویژگی غیر منتظره از آسپیرین

© Flickr / brx0ویژگی غیر منتظره از آسپیرین
ویژگی غیر منتظره از آسپیرین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
متخصصان یک آزمایش را که در آن 22 نفر شرکت کرده بود انجام دادند که در یک ماه گذشته 10 نفر از آنها عزیزان خود را (زن یا شوهر) از دست داده بودند.

به گزارش اسپوتنیک، در جریان یک روز پس از دست دادن عزیزان، احتمال قبلی بیش از 20 برابر افزایش می یابد چرا که با توجه به استرس، فشار خون افزایش یافته و سایر عوامل خطر از جمله سکته قبلی به وجود میاید. مطالعات قبلی نشان داده است که مصرف آسپیرین برای بسیاری از عوامل اثر مثبت می‌گذارد بنابرین متخصصان تصمیم گرفتند آیا این دارو می‌تواند برای افراد که دچار غم و اندوه استند کمم کند. مطالعات متخصصان امریکایی در مجله Psychotherapy and Psychosomatics منتشر شده است.
در این مطالعه 22 نفر شرکت کردند ازجمله این 22 نفر، 10 نفر آنها در یک ماه گذشته عزیزان خود را (زن یا شوهر) از دست داده بودند. در ابتدا همه اشتراک‌ کنندگان مورد بررسی داکتران قرار گرفتند، داکتران فشارخون، ضربان قلب این اشتراک کنندگان را اندازه گیری کردند. علاوه بر این داکتران میزان شدت علائم افسردگی این 22 نفر را بررسی کردند این اشتراک کنندگان به دو گروپ تقسیم شدند یک گروپ از آنها روزانه 81 میلی‌گرام یک دوز استاندارد آسپیرین دریافت می‌کردند و برای گروپ دوم داکتران پلاسیبو (من خوب خواهم شد) مدنظر گرفتند.
بعد از 10 روز دوباره این اشتراک کنندگان مورد بررسی داکتران قرار گرفتند گروپ از اشتراک کنندگان که آسپیرین استفاده کرده بود فشار خون پائین تر و علائم افسردگی کمتر از کسانی که پلاسیبو استفاده کرده بودند.
پلاسیبو به معنی (من خوب خواهم شد) یا ایحا به استفاده از روش‌های درمانی صوری و تلقینی گفته می‌شود که می‌تواند با فریب بیمار، اثر مثبتی در روند بهبودی وی داشته باشد. اثر درمانی که از به کار بستن چنین روش‌هایی حاصل می‌شود را نیز اثر پلاسیبو می‌نامند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала