کوریای شمالی آزمایشات هسته‌ای خود را متوقف کرد

© REUTERS / KCNAکوریای شمالی آزمایشات هسته‌ای خود را متوقف کرد
کوریای شمالی آزمایشات هسته‌ای خود را متوقف کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کره شمالی اعلام کرد که برنامه آزمایشات راکتی وهسته‌ای خود را متوقف می کند و فقط در صورت تهدید برای کشور، از آنها استفاده خواهد کرد

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری مرکزی کوریای شمالی، این کشور شمالی امروز (شنبه) در آستانه نشست تعیین شده میان کیم جونگ اون و رهبران کوریای جنوبی و ایالات متحده امریکا اعلام کرد که کوریای شمالی به سرعت آزمایشات راکتی و هسته‌ای خود را متوقف کرده و در عوض رشد اقتصادی و صلح را دنبال خواهد کرد.
خبرگزاری مرکزی کوریای شمالی گفت که کیم جونگ اون، رهبر این کشور اعلام کرده کشورش دیگر نیازی به انجام آزمایشات هسته‌ای یا موشکهای بالستیک ندارد زیرا به هدفش در تولید تسلیحات هسته‌ای دست یافته است.
رهبر کوریا اعلام نموده که فقط در صورت تهدید برای کشورش دست به سلاح هسته‌ای خواهد برد.
این خبرگزاری پس از شرکت رهبر کوریای شمالی در جلسه سالیانه کمیته مرکزی خلق گزارش داد: به منظور اطمینان از تعلیق آزمایشات هسته‌ای به شکلی شفاف، آزمایشات جمهوری کوریای شمالی متوقف خواهند شد.
این اولین بار است که رهبر کوریای شمالی موضع خود در قبال برنامه‌های هسته‌ای این کشور پیش از نشست هفته آینده با رئیس جمهوری کوریای جنوبی و همچنین دیدار ماه می با رئیس جمهور ایالات متحده امریکا را اعلام می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала