بازدید متخصصان سازمان منع سلاح کیمیاوی از محل احتمالی حمله در سوریه

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر بازدید متخصصان سازمان منع سلاح کیمیاوی از محل احتمالی حمله در سوریه
بازدید متخصصان سازمان منع سلاح کیمیاوی از محل احتمالی حمله در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بازرسان سازمان منع سلاح کیمیاوی به بازدید از یکی از محل‌های احتمالی حمله با استفاده از سلاح کیمیاوی در شهر دومای سوریه، قادر شدند.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان منع سلاح کیمیاوی با نشر یک خبرنامه اعلام نموده است:‌ "متخصصان ماموریت تشخیص حقایق استفاده از سلاح کیمیاوی در سوریه، از یکی از محل‌ها در شهر دوما برای جمع‌آوری نمونه‌ها در پیوند با استفاده احتمالی از سلاح کیمیاوی به تاریخ ۷ اپریل، بازدید نموده اند. سازمان منع سلاح کیمیاوی وضعیت را بررسی نموده، اقدامات بعدی را تحت نظر خواهد داشت، علاوه بر این، احتمال یک سفر دیگر نیز به دوما، وجود دارد".

پشت پرده حمله کیمیاوی به دوما - اسپوتنیک افغانستان
پشت پرده حمله کیمیاوی به دوما

این سازمان خبر داده است که نمونه‌ها به لابراتوار واقع در شهر ریس‌ویک هالند منتقل خواهند شد که سپس از آنجا برای تشخیص و معاینه به لابراتوارهای سازمان منع سلاح کیمیاوی فرستاده خواهند شد. در خبرنامه این سازمان آمده است: "براساس نتایج معاینه این نمونه‌ها و همچنان اطلاعات و مواد دیگر جمع‌آوری‌شده توسط متخصصان، مسوولان ماموریت تشخیص حقایق استفاده از سلاح کیمیاوی در سوریه گزارشی آماده خواهند کرد که برای بررسی و مطالعه به کشورهای عضو کنوانسیون منع سلاح کیمیاوی، داده خواهد شد".

براساس اطلاعات سازمان مرتبط با اپوزیسیون سوریه "کلاه سفیدها"، به تاریخ ۷ اپریل در شهر دومای سوریه حمله کیمیاوی صورت گرفته است که تعداد قربانیان آن به حدود ۷۰ تن می‌رسد. ایالات متحده امریکا، فرانسه و بریتانیا بدون منتظر ماندن به انجام تحقیقات رسمی، مسوولیت این حملهٔ تایید ناشده را به دوش بشار اسد، رئیس جمهور سوریه انداختند. ائتلاف این سه کشور به تاریخ ۱۴ اپریل بر سوریه حملات هوایی انجام دادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала