ترس مشاوران ترامپ از "دام" کیم جونگ اون برای امریکا

© AP Photo / Ahn Young-joonترس مشاوران ترامپ از "دام" کیم جونگ اون برای امریکا
ترس مشاوران ترامپ از دام کیم جونگ اون برای امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کاخ سفید با حالت تردید و نامطمئن به اعلام برنامه کوریای شمالی برای توقف آزمایش تسلیحات هسته‌ای می‌نگرد و هشدار می‌دهد که رهبری این کشور می‌تواند پیش از برگزاری نشست با مقام‌های امریکایی و کوریای جنوبی آنها را به دام بیندازد و به شکل دیگری رفتار کند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشته است، "دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا در یک توئیت پس از انتشار اخبار مربوط به اعلام پیونگ‌یانگ در زمینه توقف آزمایش‌های هسته‌ای اش که جمعه عصر صورت گرفت، آن را یک پیشرفت و خبری خوب توصیف کرد. اما پشت صحنه، اوضاع به شکل دیگری است، مشاوران ترامپ روز شنبه هشدار دادند که اظهارات کیم جونگ اون، رهبری کوریای شمالی در توقف برنامه‌های راکتی و هسته‌ای بیشتر بیانگر این عبارت است که علاقه‌ای به تعهدی شفاف و مستقیم برای خلع سلاح هسته‌ای ندارد و بیشتر یک "دام" است.

رهبر کوریای شمالی: نمی‌خواهم به سرنوشت صدام و قذافی دچار شوم - اسپوتنیک افغانستان
رهبر کوریای شمالی: نمی‌خواهم به سرنوشت صدام و قذافی دچار شوم

اگرچه برخی از تحلیلگران سیاست خارجی به این مساله اشاره کردند که کیم جونگ اون علاقهٔ زیادی به ایجاد یک لحن مثبت برای دیدارش با ترامپ دارد که قرار است در اواخر ماه می یا اوایل ماه جون ۲۰۱۸ انجام شود؛ اما مشاوران ترامپ بابت این مساله کمتر مشتاق هستند. از نظر آنها، اقدامات و تلاش‌های رهبر جوان کوریای شمالی با هدف ارائه تعهدات نسبتاً میانه‌رو است — که حتی ممکن است خیلی زود هم تغییر کنند — تا این تصور را ایجاد کند که او فردی مسؤول و متمایل به سازش است.

مشاوران ترامپ می‌گویند که این تردید، کار را برای امریکا به منظور رد درخواست‌های کوریای شمالی از نظر سیاسی سخت‌تر می‌کند.

شماری هم در امریکا خاطر نشان ساختند که کوریای شمالی قبلاً نیز پس از لغو تحریم‌ها، توافقنامه‌هایی را نقض کرده است.

پیش از این، کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی اعلام کرد که آزمایش‌های هسته‌ای و راکتی این کشور را توقف می‌دهد و به پروسه بین‌المللی خلع سلاح هسته‌ای می‌پیوندد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала