غذای ما در آینده چگونه تغییر خواهد کرد؟

CC BY 2.5 / Ralf Roletschek / Gemüse im Supermarktغذای ما در آینده چگونه تغییر خواهد کرد؟
غذای ما در آینده چگونه تغییر خواهد کرد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یواونی کواوتونین (Jouni Koutonen) در نشریه «Yle»، چاپ فنلند می نویسد، تا چندی قبل ما تصور میکردیم که پروسه آینده تغذیه را بلعیدن تابلیت کوچک تشکیل خواهد داد.

لااورا فورسمان(Laura Forsman)  آمر بخش پیشبینی ها با یاداوری چنین چشم انداز خنده میکند — او هرچه بیشتر این امر را محتمل میداند که بعد از 30 سال ما غذای بسیار متنوع صرف خواهیم کرد.

فورسمان که بر تمایلات و کوچکترین تغییرات در مرکز طراحی محصولات غذایی معمولی که در چارچوب پوهنتون تورکو در فنلند فعالیت میکند، نظارت مینماید، میگوید:« برای اکثریت مردم مزه غذا و تهییه آن، نسبت به تغذیه اهمیت بیشتر دارد. به احتمال زیاد، غذاهای متنوع وجود خواهند داشت که مطابق توقعات انسان و نیازمندی او به مزه تهیه خواهند شد».

به گفته او، موسسات که در این عرصه مصروف کارند، نسبت به خواسته ها و امیدهای مصرف کنندگان با دقت برخورد مینمایند. باید این نیازمندی ها را طوری برآورده ساخت، تا تولید محصولات غذایی، منجمله، اقتصادی باشد.

گوشت به محصول غذایی کلاس لکس مبدل خواهد گشت

© Sputnik / Igor Zarembo /  مراجعه به بانک تصاویر غذای ما در آینده چگونه تغییر خواهد کرد؟
 غذای ما در آینده چگونه تغییر خواهد کرد؟ - اسپوتنیک افغانستان
غذای ما در آینده چگونه تغییر خواهد کرد؟

مساله تغیرات اقلیمی و محیط زیست تا اندازه زیادی با مساله تامین غذا در ارتباط متقابل قرار میگیرد. لااورا فورسمان عقیده دارد که اهمیت انتخاب انفرادی در آینده افزایش خواهد یافت.

او افزود:«مردم درک کرده که بسیاری چیزها به آنها مربوط است. چگونه میتوان انتخاب درست نمود و به کمک تغذیه خود به حفظ زندگی در روی زمین تائثیر کرد؟»

فشار بر محیط زیست که از پرورش مواشی ناشی میگردد، از مدتها بدینسو مورد انتقاد قرار میگیرد. در سال های اخیر منابع نو پروتیئین مطالعه میشوند و مردم را به آن آماده می سازند، تا در آینده حشرات را صرف کنند.

کارشناس میگوید:« چنان به نظر میرسد که گوشت واقعاً به محصول کلاس لکس مبدل خواهد گشت. مردم برای امتناع از آن مقدار گوشت آماده اند که آنها حالا صرف میکنند. ولی، واضح است، گوشت را در آینده نیز خواهند خورد، به خاطریکه این غذای با ارزش، مزه دار و منبع پروتئین است».

فورسمان میگوید که گوشت در روی میز مردم ثروتمند باقی خواهد ماند، ولی تعداد هرچه بیشتر مردم، به ویژه جوانان، غذای نباتی انتخاب میکنند.

آیا قطبی شدن ادامه خواهد یافت؟

© Sputnik / Alexander Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر غذای ما در آینده چگونه تغییر خواهد کرد؟
 غذای ما در آینده چگونه تغییر خواهد کرد؟ - اسپوتنیک افغانستان
غذای ما در آینده چگونه تغییر خواهد کرد؟

مانند گذشته این مساله مبرم است که آیا قطبی شدن که حالا مشاهده میشود، ادامه خواهد یافت. در کشورهای غربی بسیاری ها وجوه کافی دارند، تا غذای باکیفیت، مغذی و پاک ایکالوژیکی مصرف کنند. بقیه باشندگان باید به محصولات کمتر مغذی قناعت نمایند.

به گفته لااورا فورسمان، محققان بیشتر از همه از بابت تغذیه زنان طفل دار نگران می باشند. در حال حاضر مساله وزن اضافی و امراض مسایل مبرم شمرده میشوند که در بین اتباع دارای عاید کمتر توسعه می یابد.

وضع مردم کشورهای جهان سوم باعث نگرانی خاص میگردد، حتی در صورت عدم موجودیت گرسنگی هم باشندگان کشورهای در حال رشد، محصولات غذایی دارای کیفیت پائین مصرف میکنند که به مشکل رشد اطفال منجر میگردد.

مصوونیت مواد غذایی — مساله است که اهمیت آن در آینده کاهش نخواهد یافت.

غذای شما بیانگر موقف اجتماعی شما می باشد

اگرچه غذا باید شکم را پر کند و بدن و مغز را تغذیه کند، اما غذا معنی دیگر نیز دارد.

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر غذای ما در آینده چگونه تغییر خواهد کرد؟
 غذای ما در آینده چگونه تغییر خواهد کرد؟ - اسپوتنیک افغانستان
غذای ما در آینده چگونه تغییر خواهد کرد؟

لااورا فورسمان میگوید:« با انکشاف جامعه غربی غذا معنی دیگر نیز پیدا کرد، آن نه تنها به غذا «ماده سوخت» مبدل گشت. به کمک غذا میتوان نیازمندی های دیگر نیز برآورده ساخت».

غذا وظیفه اجتماعی نیز دارد که اهمیت آن در آینده افزایش خواهد یافت.غذا همیشه سمبول موقف بود و به کمک آن آنهایی موقعیت شان را مشخص می ساختند که وجوه شان برای این کار کفایت میکرد.

دانشمند لااورا فورسمان عقیده دارد که ممکن ما تا سال 2048 خود غذا را در بین بیوریاکتورها تولید خواهیم کرد. «یا از مغازه غذای خواهیم آورد که در 3D-پرینتر چاپ شده خواهد بود و شکل آن را خود تعیین خواهیم کرد. شاید ما زمان این را در انستاگرام  مشاهده خواهیم کرد».

© Photo / Capture d'écran: Youtube غذای ما در آینده چگونه تغییر خواهد کرد؟
 غذای ما در آینده چگونه تغییر خواهد کرد؟ - اسپوتنیک افغانستان
غذای ما در آینده چگونه تغییر خواهد کرد؟

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала