تدابیر جدید دولت ترکیه برای جلوگیری از ورود شهروندان افغانستان

© Fotolia / Tolgaildunتدابیر جدید دولت ترکیه برای جلوگیری از ورود شهروندان افغانستان
تدابیر جدید دولت ترکیه برای جلوگیری از ورود شهروندان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور داخله ترکیه با ابراز نگرانی از افزایش شمار شهروندان افغانستان در این کشور از اتخاذ تدابیر جدی دولت ترکیه برای جلوگیری از ورود اتباع افغانستان به ترکیه، خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون NTV، سلیمان سویلو، وزیر امور داخله ترکیه در اظهاراتی با اشاره به تدابیر جدی دولت ترکیه برای جلوگیری از ورود اتباع افغانستان به خاک ترکیه گفته است: در یک روز 300 شهروند افغانستان که به صورت غیرقانونی از ایران وارد ترکیه شده بودند به کشورشان بازگردانده شدند. تا کنون 7 هزار و 100 تبعه افغان از خاک ترکیه به افغانستان باز گردانده شده اند.

تا آخر این هفته 10 هزار شهروند افغانستان به کشورشان بازگردانده می‌شوند. برای جلوگیری از ورود شهروندان افغانستان به خاک ترکیه به‌خصوص از سرحد ایران با ترکیه در آگری و ایغدیر به طول 144 کیلومتر دیوارکشی صورت گرفته است.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: دیوارکشی در منطقه ایغدیر به اتمام رسیده است. یک منطقه 4 — 5 کیلومتری باقی مانده است که آن هم در مقابل پاسگاه مرزی ما قرار دارد. دیوارکشی در آگری را هم انشاالله تا ماه جون به پایان خواهیم رساند. این دیوارکشی هم برای مقابله با تروریست‌ها است و هم پناهندگی غیرقانونی، زیرا در ایران 2 میلیون افغان حضور دارند. بخش عمده ای از آن‌ها تمایل و اراده جدی برای آمدن به ترکیه از خود نشان می دهند.

قبل از این خبرگزاری ترکی اناتولی خبر داده بود که 6 هزار و 846 پناهجوی غیرقانونی افغان در هفته‌های اخیر، از ترکیه به کابل بازگردانیده شده‌اند.
بر بنیاد آمار وزارت داخله ترکیه، این شهروندان افغانستان در 9 پرواز «چارتری» هواپیماها و نیز شماری‌از پروازهای دیگر، به کابل فرستاده شده‌اند.
نخستین گروه مهاجران افغان که شامل بیش‌از 200 تن می‌گردد، به روز هشتم ماه اپریل سال روان میلادی، در یک پرواز چارتری، شهر ارزروم ترکیه را به مقصد کابل ترک کردند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала