اسرائیل اعلام میدارد که بر سیستم های روسی در سوریه ضربه وارد خواهد ساخت

© Flickr / U.S. Department of Defense Current Photos اسرائیل اعلام میدارد که بر سیستم های روسی در سوریه ضربه وارد خواهد ساخت
اسرائیل اعلام میدارد که بر سیستم های روسی در سوریه ضربه وارد خواهد ساخت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه اسرائیلی «Haaretz» می نویسد، مقامات رسمی اعلام داشته که اسد مجتمع های عصری S-300 دریافت میکند و به اسرائیل هشدار دادند، تا بر سیستم های نو دافع هوا حمله نکند.

اویگدور لیبیرمان وزیر دفاع اسرائیل در روز سه شنبه اعلام داشت که اسرائیل میتواند بر مجتمع های راکتی دافع هوای S-300 ساخت روسیه در سوریه در صورت ضربه وارد خواهد ساخت، اگر آنها بر ضد کشور او بکار گرفته شوند.

لیبیرمان در مصاحبه با ویب سایت «Ynet» گفت:« باید به وضاحت کامل گفته شود: اگر کسی بر طیارات ما آتشباری کند، ما آن را نابود می سازیم. برای ما مهم است، تا آن سیستم های تسلیحات که روسان به سوریه صادر میکنند، بر ضد ما استفاده نشوند، ما بر ضد آنها عمل خواهیم کرد».

© East News / AP/FOTOLINKاسرائیل اعلام میدارد که بر سیستم های روسی در سوریه ضربه وارد خواهد ساخت
اسرائیل اعلام میدارد که بر سیستم های روسی در سوریه ضربه وارد خواهد ساخت - اسپوتنیک افغانستان
اسرائیل اعلام میدارد که بر سیستم های روسی در سوریه ضربه وارد خواهد ساخت

لیبیرمان یک روز بعد از آن این تبصره ها را بیان داشت، وقتیکه شخصیت های عالیرتبه رسمی روسیه به روزنامه «کمیرسانت» معلومات دادند که مسکو به زودی به رژیم بشار اسد مجتمع های راکتی دافع هوای S-300 ارسال خواهد کرد. این شخصیت های رسمی خاطرنشان ساختند که اگر اسرائیل بر سیستم های نو دافع هود حمله نماید، پس عواقب آن برای آن کشور فاجعه بار خواهند بود.

روزنامه «کمیرسانت» راجع به این خبر داد که مجتمع های S-300 PMU-2 «فواریت» به سوریایان بصورت بلاعوض و بسیار زود ارسال خواهند شد.

به گفته لیبیرمان، S-300 همین اکنون در خاک سوریه فعالیت میکنند، اگرچه فعلاً فقط روسان از آنها استفاده میکنند و بر ضد اسرائیل آنها بکار گرفته نمی شوند. لیبیرمان افزود که اسرائیل به ایران ایجادنمودن پایگاه در سوریه اجازه نخواهد داد و اعلام داشت که این برای او اصل رهبری کننده می باشد. او گفت:« اگر کسی بر ما آتش بگشاید، ما پاسخ خواهیم داد. در این نباید هیچگونه تردید وجود داشته باشد و مهم نیست که این چه سیستم — S-300، S-700 یا کدام چیزی دیگر باشد».

در واقعیت امر، مجتمع های دافع هوای روسی در سوریه در طول سالیان دراز جابجا شده اند. تمام سیستم دافع هوای سوریه ساخت روسیه است و اسرائیل چندین بار بر آن ضربات وارد ساخته است. اسرائیل آخرین بار این کار را زمان انجام داد، وقتیکه در ماه فبروری طیاره F-16 آن سقوط داده شد. روزنامه «وال ستریت ژورنال» خبر داد که وقتیکه ایران در ماه جاری در پایگاه خود در سوریه مجتمع های عصری دافع هوای «تور» ساخت روسیه مستقر ساخت، نظامیان اسرائیلی این سیستم ها را کشف کردند و آنها را هدف قرار دادند. برعلاوه این، روسیه سیستم های خودی S-400 برای پوشش نیروهای خود در لاذقیه جابجا ساختند.

© Sputnik / Dmitry Vinogradovبقایای جنگجویان را چگونه از اطراف پایتخت سوریه عقب زدند
بقایای جنگجویان را چگونه از اطراف پایتخت سوریه عقب زدند - اسپوتنیک افغانستان
بقایای جنگجویان را چگونه از اطراف پایتخت سوریه عقب زدند

سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه در روز دوشنبه اعلام داشت که روسیه هنوز فیصله نکرده که به سوریه سیستم های عصری S-300 ارسال کند یا نه. ولی اگر چنین فیصله اتخاذ گردد، پس او این را پنهان نخواهد کرد.

لاوروف در روز دوشنبه هنگام بازدید از پیکن اعلام داشت:« باید انتظار کشید و دید که رهبری روسیه و نمایندگان سوریه چه فیصله های تصویب خواهند کرد». در این باره آژانس تاس به نقل از سخنان او خبر داده است.

© Sputnik / Mikhail Voskresensky /  مراجعه به بانک تصاویر اسرائیل اعلام میدارد که بر سیستم های روسی در سوریه ضربه وارد خواهد ساخت
اسرائیل اعلام میدارد که بر سیستم های روسی در سوریه ضربه وارد خواهد ساخت - اسپوتنیک افغانستان
اسرائیل اعلام میدارد که بر سیستم های روسی در سوریه ضربه وارد خواهد ساخت

لاوروف افزود:« شاید، در این هیچ چیزی پنهان وجود نداشته باشد و راجع به همه چیز اعلام خواهد شد (اگر فیصله اتخاذ خواهد شد).

روزنامه «کمیرسانت» خبر داد که به عقیده کارشناسان، اسرائیل نسبت به چنین صادرات واکنش منفی نشان خواهد داد و میتواند بر مناطق استقرار چنین سیستم ها ضربات وارد سازد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала