لیست کشورهای که در سازمان ملل از موضع امریکا پشتیبانی نمی کنند

© Flickr / Ashitaka Sanلیست کشورهای که در سازمان ملل از موضع امریکا پشتیبانی نمی کنند
لیست کشورهای که در سازمان ملل از موضع امریکا پشتیبانی نمی کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا فهرستی از نام کشورهای را تهیه کرده است، که از موضع این کشور در مجمع عمومی سازمان ملل پشتیبانی نمی کنند.

هیلی: حکومت سوریه لایق مذاکره با ایالات متحده نیست - اسپوتنیک افغانستان
هیلی: حکومت سوریه لایق مذاکره با ایالات متحده نیست
به گزارش اسپوتنیک، ایالات متحده لیستی از کشورهای رای دهنده در مجمع عمومی سازمان ملل متحد را مطابق با موقعیت واشنگتن و همچنین کسانی که در اغلب موارد با نظرات ایالات متحده مخالف هستند، گرد هم آورده است.

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه ایالات متحده، در سال گذشته، مجمع عمومی سازمان ملل متحد 93 پرونده قطعنامه را در نظر گرفت. در 31٪ مورد، بیشتر کشورهای عضو سازمان ملل متحد با تصمیم ایالات متحده رای موافق دادند، که 10٪ کمتر از سال 2016 است.

طبق این گزارش وزارت امور خارجه امریکا، ده کشوری که با تصمیم ایالات متحده امریکا در مجمع عمومی سازمان ملل اغلب موافق هستند، عبارت از کشورهای: اسرائیل، میکرونزی، کانادا، جزایر مارشال، استرالیا، انگلستان، فرانسه، پالائو، اکراین و جمهوری چک می باشند و کشورهای که بیشترین مخالفت را در مجمع عمومی سازمان ملل نشان داده اند، عبارتند از: زیمبابوه، بروندی، ایران، سوریه، ونزوئلا، کوریای شمالی، ترکمنستان، کوبا، بولیوی و افریقای جنوبی می باشند.

این در حالیست، که مردم ایالات متحده امریکا 22 درصد بودجه سازمان ملل متحد را بیش از سه کشور تمویل کننده دایمی پرداخت می کنند و با وجود این سخاوت امریکا در مجمع سازمان ملل تنها 31 درصد کشورها با تصمیم های امریکا رای موافق داده اند، که این پایین ترین رقم را در سال 2016 نشان می دهد.

پیش از این، هیلی نماینده دایم امریکا در سازمان ملل وعده داده بود، که کشورهای که با منافع امریکا مخالفت می کنند را به پایین ترین سطح برساند.

یادآوری می کنیم، که وزارت امور خارجه امریکا 34 سال می شود، که گزارش های مشابهی را منتشر می کند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала