ینس استولتنبرگ: ناتو مسئول تامین امنیت انتخابات افغانستان نیست

© REUTERS / TT NEWS AGENCY/Henrik Montgomeryینس استولتنبرگ: ناتو مسئول تامین امنیت انتخابات افغانستان نیست
ینس استولتنبرگ: ناتو مسئول تامین امنیت انتخابات افغانستان نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیر کال سازمان ناتو گفت، که ما مسئولیتی در قبال تامین امنیت انتخابات افغانستان نداریم.

ناتو در تأمین امنیت انتخابات در افغانستان مساعدت می نماید - اسپوتنیک افغانستان
ناتو در تأمین امنیت انتخابات در افغانستان مساعدت می نماید
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم به استناد از وبسایت ناتو، ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به «ناتو» در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره نقش ناتو در تامین امنیت انتخابات افغانستان تصریح کرد، که ناتو مسئول امنیت انتخابات این کشور نیست.

استولتنبرگ افزود: مشارکت اصلی ما اطمینان حاصل کردن در این باره است که انتخابات افغانستان در امنیت و ایمنی برگزار شود و از اینرو به پشتیبانی از نیروهای امنیتی افغانستان از طریق آموزش، مشاوره و همچنین کمک‌های مالی ادامه می‌دهیم.

وی در ادامه مسئولیت تامین امنیت انتخابات افغانستان را متوجه نیروهای امنیتی افغانستان دانست، اما همچنین پیش‌بینی کرد که ناتو نیز نقش محدودی را برای کمک ایفا خواهد کرد، تا از برگزاری انتخابات افغانستان در فضای امن اطمینان حاصل شود.

این در حالیست، که امروز وزیران خارجه 39 عضو سازمان ناتو در بروکسل گردهم می‌آیند تا درباره مسایل مختلف از جمله افزایش نظامیان این سازمان در افغانستان گفت‌وگو کنند.

یادآوری می کنیم، که ناتو در حالی بر افزایش نظامیانش در افغانستان تاکید دارد، که حضور بیشتر نظامیان خارجی در این کشور تامین امنیت افغانستان را در پی نداشته و طالبان نیز بارها بیرون شدن نیروهای خارجی را پیش‌شرط این گروه برای پیوستن به روند صلح خوانده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала