اشرف غنی: بیشتر طالبان خواهان جنگ نیستند

© AP Photo / Massoud Hossainiاشرف غنی: بیشتر طالبان خواهان جنگ نیستند
اشرف غنی: بیشتر طالبان خواهان جنگ نیستند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان در مراسم تجلیل از بیست و ششمین سالروز پیروزی جهاد مردم افغانستان گفت، بیشتر طالبان خواهان جنگ نیستند.

اشرف غنی: قانون به بر پیوندها پیروز شد - اسپوتنیک افغانستان
اشرف غنی: قانون به بر پیوندها پیروز شد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان امروز در مراسم تجلیل بیست و ششمین سالروز پیروزی جهاد مردم افغانستان در ارگ ریاست جمهور گفت:- "این پیشنهاد ما در تاریخ جنگ برای طالبان بی پیشنه بود و از سوی کشور های جهانی سخاوتمندانه خوانده شد. اما باید این را تفکیک کنیم که هر طالب جنگ نمی خواهد جنگ از سوی عده محدود بر اکثریت تحمیل شده است".

وی هم چنان رسانه ها را مورد انتقاد قرار داده و در خصوص پوشش خبرهای نیروهای امنیتی برای آنها گفت:- "من از رسانه ها  گله دارم چراکه من در هر فرقه که می روم از من سربازان می پرسند که چرا رسانه ها شهیدان ما را شهید خطاب نمی کنند.".

اما برای پایان این همه بحران  رئیس جمهور افغانستان  انتخابات را راه حل دانسته و امنیت انتخابات را از اولیت های حکومت خواند.

ریئس جمهور افغانستان در این مورد تصریح کرد:- "انتخابات پارلمان حتمی است و باید شفاف و عادلانه برگزار شود و دولت در انتخابات مداخله نمی کند و  از پارلمان هم خواهش می کنیم که مداخله نکنند".

او درباره ماندنش در ریاست جمهوری گفت: یک دقیقه هم بیشتر از زمان ریاست جمهوری خود، در این سمت باقی نمی‌مانم و انتخابات ریاست جمهوری سال آینده برگزار خواهد شد.

او خاطرنشان کرد، که دوره حکومت وی بر اساس قانون اساسی افغانستان، در اول جوزای سال پنجم و پس از انتخابات پایان می‌یابد.

او ثبات افغانستان را در کنار برقراری صلح و انتخابات به تعادل سه قوه اصلی کشور خواند.

او در ادامه سخنانش درباره رشد اقتصادی کشور چنین گفت: مبارزه با فساد و اصلاحات اداری یگانه راه  حل برای رشد اقتصادی و بلند بردن عواید کشور و شهروندان افغانستان است.

یادآوری می کنیم، که حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان در زمان ریاست اش نیز طالبان را برادران ناراضی خوانده و گفته بود که بیشتر طالبان خواهان جنگ نیستند. اما تحلیلگران سیاسی در همان زمان این سخنان او را مورد انتقاد شدید قرار داده و او را عاری از یک خط و مشی سیاسی دانسته و سیاست او را سیاست روزانه خوانده و گفته بودند، که حامد کرزی با پیش گرفتن این گونه سیاست باعث دوباره قدرت گرفتن طالبان می شود. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала