حملات همزمان طالبان به هفت ولسوالی ولایت بدخشان

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaحملات همزمان طالبان به هفت ولسوالی ولایت بدخشان
حملات همزمان طالبان به هفت ولسوالی ولایت بدخشان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه طالبان طی حملات همزمان به هفت ولسوالی از ولایت بدخشان باعث ناامنی و کشته و زخمی شدن تعداد از نیروهای پولیس در این ولایت شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، عبدالخالق آقسای، قوماندان پولیس بدخشان در باره حمله طالبان می گوید: طالبان جنگ همزمان را در هفت ولسوالی آغاز کرده اند و برای مقابله با مهاجمان، نیروهای تازه نفس نیز به این ولسوالی‌ها اعزام شده‌اند.
آمار دقیق تلفات درگیرهای ولایت بدخشان که چندین ساعت قبل آغاز شده، تاکنون مشخص نیست ولی منابع محلی کشته شدن دست‌کم سه سرباز پولیس را تایید کرده‌ است.
منابع محلی در ولایت تخار در همسایه‌گی بدخشان نیز تایید کرده‌اند که منطقه استراتژیک "گورتیپه" در ولسوالی خواجه غار این ولایت به دست طالبان افتاده‌است، افراد طالبان با کنترل این ولسوالی می‌توانند چندین ولسوالی همجوار را تهدید کنند.
صبح امروز وقوع حمله انتحاری در ولسوالی نادعلی ولایت هلمند در جنوب افغانستان نیز منجر به مرگ دو سرباز اردو شده است.
عمر زواک، سخنگوی والی هلمند با تایید این خبر گفته است،  فرد انتحاری سوار بر موتر نوع مزدا بوده که در این حمله شش نفر شامل چهارغیرنظامی و دو سرباز افغان نیز زخمی شده‌اند.
ولایت ننگرهار  نیز هدف حمله افراد گروه طالبان قرار گرفت، در حمله بر یک پوسته نیروهای امنیتی افغانستان پنج سرباز پولیس کشته و کنترل پوسته نیز به دست افراد طالبان افتاد.
همچنین به دلیل فرود یک مرمی خمپاره دراین ولسوالی پنج غیرنظامی نیز جان باختند.
رئیس جمهور غنی با توجه به ادامه خشونت‌ها در کشور گفت: این جنگ در برابر افغانستان مستقل است و پیشنهادش را برای صلح در قرن 21 بی نظیر اعلام کرد و  می‌داند که چرا بیگانه ها این جنگ را بر افغانستان تحمیل کرده اند.
غنی در گذشته گفته بود: دولت وحدت ملی حاضر است با گروه طالبان آتش‌بس کند و این گروه را به عنوان یک حزب سیاسی به رسمیت بشناسد.
ولی چند روز قبل گروه طالبان طرح صلح را رد و اعلام کرد: دولت افغانستان "به بهانه صلح" در حقیقت تلاش دارد طالبان تسلیم شود و هدف طرح صلح دولت را تضعیف این گروه خواند، نه صلح واقعی.
طالبان در این اعلامیه‌ از شروع عملیات بهاری این گروه با نام "خندق" در افغانستان خبر داد و گفته که به جنگ‌شان علیه دولت افغانستان و نیروهای خارجی به رهبری امریکا در این کشور ادامه می‌دهند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала