سفیر امریکا در کابل: داعشیان از عراق و سوریه به افغانستان نیامده اند

© Flickr / Global Panoramaسفیر امریکا در کابل: داعشیان از عراق و سوریه به افغانستان نیامده اند
سفیر امریکا در کابل: داعشیان از عراق و سوریه به افغانستان نیامده اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر امریکا در کابل می گوید، که داعشیان از گذشته در افغانستان حضور داشته و آنها از کشورهای دیگر به افغانستان نیامده اند.

سفیر امریکا در کابل: افغانستان دیگر پناهگاه امن برای شبه نظامیان نخواهد بود - اسپوتنیک افغانستان
سفیر امریکا در کابل: افغانستان دیگر پناهگاه امن برای شبه نظامیان نخواهد بود
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلس، جان بس سفیر امریکا در کابل گفته است، که در میان دولت‌ مردان افغانستان اتفاق نظر وجود دارد که جنگجویانی که به نام داعش در افغانستان می‌جنگند، از سوریه و عراق نیامده‌اند، بلکه متشکل از تروریستانی هستند که از گذشته در افغانستان مشغول جنگ بودند و حالا زیر نام داعش عرض اندام می کنند.

سفیر امریکا در کابل گفته است:- "اگر شما از مقام های افغانستان بپرسید، در می‌یابید که داعش متشکل از نیروهای پیشین طالبان و حرکت اسلامی ازبکستان است و آنها از سوریه و عراق نیامده‌اند و کسی به آنها اسلحه نداده است؛ زیرا از گذشته اسلحه داشتند، این‌ ها از گذشته مشغول جنگ بودند و حالا زیر نام داعش می‌جنگند".

او مدعی شده است، که گروه داعش در افغانستان با اثرپذیری از نام خلافت در سوریه و شمال عراق، در افغانستان از سوی طالبان و حرکت اسلامی ازبکستان ظهور کرده است.

سفیر امریکا این سخنان را در حالی می گوید، که پیش از این روسیه و ایران، بارها امریکا را متهم کرده بودند که جنگجویان داعش را از عراق و سوریه به افغانستان انتقال می دهد.

یادآوری می کنیم، که مقام های روسی چندین بار درباره نشست هلیکوپترهای ناشناس در مناطق زیر کنترل داعش در افغانستان از مقام های امریکایی و افغانستان خواستار توضیح شده بودند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала