واکنش حکومت افغانستان به آغاز گفتگوهای رهبران دو کوریا

© AFP 2023 / Korea Summit Press Pool واکنش حکومت افغانستان به آغاز گفتگوهای رهبران دو کوریا
واکنش حکومت افغانستان به آغاز گفتگوهای رهبران دو کوریا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در خبرنامهٔ وزارت خارجه افغانستان آمده است: قسمی که کوریای جنوبی این ابتکار را کرده است، به همان گونه افغانستان پیشنهاد صلح بی قید و شرط را به طالبان و گفتگو دولت با دولت را به پاکستان ارایه کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجهٔ جمهوری اسلامی افغانستان با پخش خبرنامه‌ای از آغاز گفتگوهای میان رهبران کوریای شمالی و جنوبی استقبال کرد و این اقدام را در رفع کردن تهدید جنگ در شرق دور یک "گام مهم" خواند.

در خبرنامهٔ امروز (یکشنبه، نهم ثور) وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان ابراز امیدواری کرده است که این اقدام فضای باورمندی را میان دو کشور ایجاد کند و بر سایر کشورهای جهان به ویژه افغانستان و کشورهای دخیل در جنگ تاثیرگذار باشد.

خبرنامه افزوده است: "حکومت افغانستان باور دارد که یگانه راه رسیدن به صلح گفتگو است و قسمی که کوریای جنوبی این ابتکار را کرده است، به همان گونه افغانستان پیشنهاد صلح بی‌قید و شرط را به طالبان و گفتگو دولت با دولت را به پاکستان ارایه کرده است".

استقبال روسیه از مذاکرات مستقیم دو کوریا - اسپوتنیک افغانستان
استقبال روسیه از مذاکرات مستقیم دو کوریا

بیشتر از یک ماه پیش حکومت افغانستان در دومین نشست روند کابل پیشنهاد بی‌سابقه‌ی صلح را به حکومت طالبان ارایه کرد و خواستار گفتگوی دولت با دولت با پاکستان شد.

طالبان هرچند به گونه‌ی رسمی پیشنهاد صلح حکومت افغانستان را رد نکرد، ولی چند روز پیش عملیات بهاری خود بر ضد افغانستان را اعلام کرد.

کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی دو روز پیش با پای پیاده از مرز کوریای شمالی گذشت و با مون جایه-‌این، رییس جمهوری کوریای جنوبی دیدار کرد.

غیراتمی کردن شبه‌ جزیره‌ی کوریا و پایان رسمی جنگ دو کوریا پس از آتش بس ۶۵ ساله در دستور کار مذاکره‌ها است، اما دو طرف درباره‌ی موضوعاتی مانند حقوق بشر در کوریای شمالی گفتگو نکرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала