کشتی تحت‌البحری "ترسناک" روسیه برای امریکا

© Photo / JSCo «PO «Sevmash»کشتی تحت‌البحری "ترسناک" روسیه برای امریکا
کشتی تحت‌البحری ترسناک روسیه برای امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجله امریکایی نوشته است که "استاتوس – ۶" می‌تواند از سیستم دفاع هوایی ایالات متحده امریکا عبور کند، مناطق ساحلی را کاملاً تخریب نماید و به دلیل بارش رادیواکتیو امکان زندگی در آن مناطق را از بین ببرد.

به گزارش اسپوتنیک، مجله امریکایی Popular Mechanicsگزارش مفصل درمورد قدرت نیروهای تحت‌البحری روسیه نشر کرده است.

این مجله نوشته است که نیروهای تحت‌البحری روسیه دارای ۷۲ کشتی زیردریایی به شمول کشتی‌های مجهز با راکت‌های اتمی، کشتی‌های مجهز با راکت‌های کروز و وسایل نقلیه منحصر به فرد برای عملیات‌های خاص، می‌باشد.

این مجله خاطر نشان ساخته است که روسیه دارای بیشترین تعداد کشتی‌های تحت‌البحری عملیات‌های خاص است که در میان آنها دو "پایگاه شناور" توجه را به خود جلب می‌کنند. این دو کشتی براساس ساختار دلتا ۳ (پروژه روسی کلمار) و دلتا ۴ (پروژه روسی دلفین) که برای حمل و نقل کشتی‌های تحت‌البحری کوچک در اعماق بحر استفاده می‌شوند.

تمام کشتی‌های تحت‌البحری روسیه، امریکا و چین در سه نگاره - اسپوتنیک افغانستان
تمام کشتی‌های تحت‌البحری روسیه، امریکا و چین در سه نگاره

در این گزارش همچنان به کشتی تحت‌البحری "ترسناک" ب — ۹۰ "ساروف" اشاره شده است، که به باور نویسنده، پلت‌فرم آزمایشی برای اردژ جدید هسته‌ای "Status — 6" می‌باشد.

"استاتوس — ۶" برای حمله بر اهداف ساحلی (بنادر و شهرهای ساحلی) با کلاهک عظیم هسته‌ای ۱۰۰ مگاتُن، طراحی شده است.

این مجله همچنان نوشته است که "استاتوس — ۶" می‌تواند از سیستم دفاع هوایی ایالات متحده امریکا عبور کند، مناطق ساحلی را کاملاً تخریب نماید و به دلیل بارش رادیواکتیو امکان زندگی در آن مناطق را از بین ببرد.

کشتی تحت‌البحری ب — ۹۰ "ساروف" کشتی تحت‌البحری دیزلی — الکترونیکی روسی است که در ماه دسمبر سال ۲۰۰۷ در ترکیب نیروهای بحری روسیه، وارد آب شد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала