انفجار امروز در کابل خانوادهٔ خبرنگاران افغانستان را به غم نشاند

© AP Photo / Massoud Hossainiانفجار امروز در کابل خانوادهٔ خبرنگاران افغانستان را به غم نشاند
انفجار امروز در کابل خانوادهٔ خبرنگاران افغانستان را به غم نشاند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دومین انفجار امروز در منطقهٔ شش‌درک کابل توسط تروریستی صورت گرفت که با استفاده از کامره تصویربرداری خودش را به جمع خبرنگاران رسانیده بود و منفجر ساخت.

به گزارش اسپوتنیک، براساس آمار اخیر، در نتیجه دومین انفجار امروز در منطقهٔ شش‌درک در مربوطات حوزه نهم امنیتی شهر کابل دست کم سه خبرنگار و سه تصویربردار رسانه‌ها شهید شده اند.

صبح امروز، حوالی ساعت هشت صبح یک مهاجم انتحاری سوار بر موترسایکل، مواد انفجاری همراهش را در نزدیکی نیروهای امنیت ملی در شش‌درک کابل منفجر ساخت، متعاقباً حدود ۲۰ دقیقه پس از انفجار اول، هنگامی که خبرنگاران و نیروهای امنیتی در محل انفجار تجمع نموده بودند، مهاجم دیگر انتحاری با استفاده از یک کامره تصویربرداری خودش را در جمع خبرنگاران رسانید و سپس مواد منفجرهٔ همراهش را انفجار داد که در نتیجه شمار زیادی از خبرنگاران و تصویربرداران رسانه‌ها شهید و زخمی شدند.

براساس گزارش‌ها، در نتیجه این انفجار شاه مری فیضی، عکاس خبرگزاری فرانس پرس، غازی رسولی، خبرنگار تلویزیون یک، حارث، تصویربردار تلویزیون یک، یار محمد توخی، تصویربردار طلوع نیوز، نوروز علی رجبی، تصویربردار تلویزیون یک، محرم درانی، خبرنگار رادیو آزادی، عبادالله حنانزی، خبرنگار رادیو آزادی، سلیم تلاش، خبرنگار تلویزیون مشعل و علی سلیمی، تصویربردار تلویزیون مشعل شهید شده اند.

در نتیجهٔ این انفجار همچنان سباوون کاکر، تصویربردار رادیو آزادی و ناصر هاشمی، خبرنگار تلویزیون الجزیره زخم برداشته اند.

وقوع دو انفجار پی‌هم در کابل چندین قربانی بر جا گذاشت - اسپوتنیک افغانستان
وقوع دو انفجار پی‌هم در کابل چندین قربانی بر جا گذاشت

وحید مجروح، سخنگوی وزارت صحت عامه اعلام نموده است که شمار قربانیان حملات تروریستی امروز در شهر کابل به ۲۱ شهید و ۲۷ زخمی رسیده است.

قابل یادآوریست که نهادهای حامی از حقوق خبرنگاران افغانستان بارها از عدم مصونیت این خبرنگاران ابراز نگرانی نموده اند.

اخیراً نهاد جهانی گزارشگران بی‌مرز، افغانستان را کشور مرگ‌بار برای خبرنگاران اعلام کرد، این نهاد جهانی مدافع حقوق خبرنگاران گفته بود که در سال ۲۰۱۷ در حملات متعدد طالبان و داعش در کابل و دیگر ولایت‌ها، کم‌ازکم ۱۵ خبرنگار و همکار رسانه‌ها جان‌های شان را از دست داده اند.

این در حالیست که دیده بان حمایت از رسانه‌های افغانستان وضعیت خبرنگاران را در کشور رو به بدتر شدن خواند و تأکید ورزیده بود که با این وضعیت حتی پایتخت نیز برای فعالیت خبرنگاران کشور جای مصون نیست.

براساس آمار جدید، شمار قربانیان حملات انتحاری امروز در منطقهٔ شش‌درک کابل به ۲۹ شهید و بیش از ۴۰ زخمی رسیده است.

گروه تروریستی داعش* با نشر یک خبرنامه، مسوولیت این حملات را بر عهده گرفته است.

*داعش — گروه تروریستی ممنوعه در روسیه

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала