ارگ حملات انتحاری امروز در کابل را جنایت جنگی خواند

© Photo / M.Naderiارگ حملات انتحاری امروز در کابل را جنایت جنگی خواند
ارگ حملات انتحاری امروز در کابل را جنایت جنگی خواند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارگ ریاست جمهوری در واکنش به دو حمله انتحاری و خونین در شهر کابل تاکید می‌کند که هدف قراردادن افراد ملکی، نمازگزاران در مساجد، پروسه‌های ملی و دموکراتیک، خبرنگاران و آزادی بیان مصداق عینی از جنایت جنگی می‌باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری جمهور، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری با نشر اعلامیه‌ای حملات انتحاری در شهر کابل را به شدت محکوم کرده است.
در اعلامیه آمده که هدف قراردادن افراد ملکی، نمازگزاران در مساجد، پروسه‌های ملی و دموکراتیک، خبرنگاران و آزادی بیان مصداق عینی از جنایت جنگی می‌باشد و این اقدام تروریستان در مغایرت با ارزش‌های اسلامی و حقوق بشری قرار دارد.
اعلامیه افزوده که در رویداد تروریستی امروز کابل با تاسف شماری از خبرنگاران رسانه‌های کشور نیز شهید و زخمی شدند. آزادی بیان از دستاورد‌های مهم مردم و حکومت بوده، از این دستاورد و ارزش با تمام توان حفاظت و حراست خواهد شد.
در اعلامیه آمده که محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور حمله بالای افراد ملکی و خبرنگاران را جنایت نابخشودنی دانسته، باتوجه به اهمیت آزادی بیان و فعالیت آزاد رسانه‌ها، به کمیته مشترک رسانه‌ها هدایت داده تا در زمینه چگونگی حمایت و رسیدگی به خبرنگاران آسیب‌دیده اقدام صورت گیرد.

انفجار امروز در کابل خانوادهٔ خبرنگاران افغانستان را به غم نشاند - اسپوتنیک افغانستان
انفجار امروز در کابل خانوادهٔ خبرنگاران افغانستان را به غم نشاند

گفتنی است که دو حمله انتحاری که امروز در منطقه شش‌درک در مربوطات حوزه نهم امنیتی شهر کابل رخ داد و دست کم ۲۱ شهید و ۴۵ زخمی برجای گذاشت که شماری از خبرنگاران نیز در میان شهدا و زخمی شدگان می‌باشند.
نجیب الله دانش، سخنگوی وزارت امور داخله گفت که حمله اول انتحاری، حوالی ساعت هشت صبح امروز دوشنبه (۱۰ ثور) توسط یک مهاجم موترسایکل سوار انجام شده است.
آقای دانش بیان داشت که در حمله اول انتحاری، ۴ نفر شهید و ۷ تن دیگر زخمی شدند.
به گفته وی، زمانی که تیم کمک‌رسانی مصروف انتقال شهدا و زخمی‌ها بودند، حمله انتحاری دوم رخ داده است.
سخنگوی وزارت امور داخله گفت که حمله انتحاری دوم توسط یک شخص پیاده که کارت خبرنگاری با خود داشته انجام شده است.
در همین حال گفته می‌شود که در این دو حمله انتحاری، هشت خبرنگار، تصویربردار و عکاس شهید و ۹ خبرنگار دیگر زخمی شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала