فیضی: کشتار غیرنظامیان، پیامد سیاست‌های واشنگتن در افغانستان است

© Sputnik / JAKفیضی: کشتار غیرنظامیان، پیامد سیاست‌های واشنگتن در افغانستان است
فیضی: کشتار غیرنظامیان، پیامد سیاست‌های واشنگتن در افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی ریاست‌جمهوری پیشین افغانستان در واکنش به محکومیت حملات انتحاری روز دوشنبه گروه تروریستی داعش توسط امریکا، کشتار غیر نظامیان در افغانستان را پیامد سیاست‌های واشنگتن دانسته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، جان بس، سفیر ایالات متحده امریکا در کابل ضمن محکومیت حملات خونین روز دوشنبه در کابل، گفته بود که واشنگتن بر «تعهد» خود برای برقراری «صلح» و «امنیت» در سراسر افغانستان تاکید می‌کند.
ایمل فیضی، سخنگوی ریاست جمهوری پیشین افغانستان (حامد کرزی) در واکنش به بیانیه سفیر امریکا، در صفحه توییتر وی نوشته است: کدام «تعهد»، «صلح» و «امنیت»؟ جنگ امریکا، سیاست‌ها و اقدامات واشنگتن برای منافع خود در افغانستان روزانه سبب کشته شدن مردم بی‌گناه افغانستان می‌شود.

این دیپلمات پیشین افغانستان در ادامه نوشت: اگر امریکا برای تقویت «امنیت و ثبات» افغانستان تلاش می‌کند، پس چگونه است که روزانه غیرنظامیان بیشتری در افغانستان کشته می‌شوند و حملات تروریستی نیز رو به افزایش است؟
فیضی با کنایه به این موضوع نیز گفت: این همان گروه تروریستی است که امریکا مدعی جنگیدن با آن است و توسط «مادر همه بمب‌ها» در افغانستان نیز هدف قرار گرفته بود؟

حملات انتحاری پی‌هم روز دوشنبه داعش در کابل به شهادت دست‌کم ۲۹ نفر، از جمله ۹ خبرنگار و زخمی شدن بیش از ۵۰ نفر منجر شد و اخیراً حملات خود را علیه غیرنظامیان و اماکن مذهبی در افغانستان افزایش داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала