استراتژی ترامپ / گسترش ناامنی افغانستان

© AP Photo / Win McNamee/Poolاستراتژی ترامپ / گسترش ناامنی افغانستان
استراتژی ترامپ / گسترش ناامنی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه انگلیسی « The Guardian» در یاداشتی تصریح کرد که استراتژی ترامپ در افغانستان به جای توقف خشونت و برقراری صلح نتیجه برعکس داشت و سبب گسترش ناامنی در این کشور شده است.

به گزارش اسپوتنیک، The Guardian با اشاره به حملات انتحاری اخیر در افغانستان تصریح کرد این تحولات بار دیگر نگاه‌ها،بر ادامه ناکامی‌های امریکا برای برقراری ثبات در افغانستان متمرکز کرده است.
روزنامع هر اقدام جدید گروه‌های تروریستی در افغانستان و کشتار غیرنظامیان افغان را تضعیف کننده اقتدار دولت اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در این کشور و در سطح بین‌الملل دانست.
این نشریه انگلیسی نوشت: استراتژی ترامپ با تکیه بر افزایش حملات هواپیماهای بدون سرنشین، افزایش بمباران و عملیات نیروهای ویژه برای مبارزه با تروریسم به جای کاهش خشونت و برقراری صلح نتیجه عکس داده و سبب گسترش ناامنی‌ها در افغانستان شده است.
در ادامه یادداشت گاردین آمده است: در غیاب یک استراتژی جامع از جانب آمریکا، این تهدید برای افغانستان وجود دارد که این کشور به یک مرکز بزرگ آموزشی و آزمایش تسلیحاتی برای نیروهای آمریکایی تبدیل شود.
«نیکلاس گروسمن» استاد علوم سیاسی در دانشگاه ایلینویز اظهار داشت اکنون امریکا نه می‌تواند در جنگ افغانستان پیروز شود، نه آن را متوقف کند و نه از این کشور خارج شود.
وی گفت، امریکا برای جلوگیری از پر شدن خلاء قدرت احتمالی در آینده توسط مخالفان مسلح دولت افغانستان چاره دیگری جز ماندن در این کشور ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала