امریکا درخواست پناهندگی نیلوفر رحمانی را پذیرفت

© AFP 2023 / Shah Marai امریکا درخواست پناهندگی نیلوفر رحمانی را پذیرفت
امریکا درخواست پناهندگی نیلوفر رحمانی را پذیرفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیلوفر رحمانی پیلوت پیشین نیروهای هوایی کشور پس از 16 ماه انتظار بخاطر تصمیم در مورد قضیه پناهندگی اش، از سوی حکومت امریکا به حیث پناهنده در این کشور پذیرفته شد.

به گزارش اسپوتنیک، رحمانی با حمایت خانواده اش در سال 2012 میلادی به نیروهای هوایی کشور شامل شد و در سال 2016 میلادی هنگامی که برای آموزش خلبانی به امریکا رفته بود، در آن کشور درخواست پناهندگی داد و دیروز خبر پذیرفتن این قضیه را دریافت کرد.
رحمانی دلیل پناهندگی اش را تهدیدها در افغانستان به خودش و خانواده اش عنوان کرده اما حکومت افغانستان این تهدیدها را رد کرده است.
کمبرلی موتلی، وکیل مدافع نیلوفر رحمانی به ای بی سی گفت که پیشبرد قضیه خانم رحمانی خیلی پرهیجان و جنجالی بود زیرا پذیرش پرونده پناهجویان نسبت به حکومت اوباما خیلی دشوار شده است.
خانم رحمانی از حکومت اوباما خواسته بود تا قضیه اش پیش از واگذاری قدرت به ترامپ، پیگیری شود.
ترامپ در زمان نامزدی به ریاست جمهوری امریکا گفته بود که پناهندگی مسلمانان در امریکا را محدود می کند و در گفتگوی تلویزیونی در مورد رحمانی گفته بود که نیلوفر را نمی شناسد اما در مورد تهدید ها از آدرس تندروان اسلامی صحبت کرده بود.
وکیل مدافع این پیلوت پیشین به رسانه ها گفته است که همواره نگران وضعیت خانواده اش است و خواهان اینست که خانواده اش در امن باشد.
رحمانی در حال حاضر در امریکا بیکار است و به گفته وکیل او، تلاش دارد تا در نیروهای هوایی امریکا وظیفه ی دریافت کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала