وزارت دفاع به گزارش سیگار واکنش نشان داد

© Photo / MrPenguin20وزارت دفاع به گزارش سیگار واکنش نشان داد
وزارت دفاع به گزارش سیگار واکنش نشان داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اخیرا اداره بارزسی آمریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) مبنی بر کاهش ده درصد نیروهای افغان را امر معمول خواند و اعلا کرد که خلا ده درصدی در ارتش پر خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری افق، محمد رادمنش، سخنگوی وزارت دفاع گفت که کاهش ده درصدی در تمام ارتش جهان یک امر معمول است و در حال حاضر در تلاش پر کردن این خلا هستیم.
وی افزود که در حال حاضر حدود هفت هزار در مراکز تعلیم و تریب نظامی مصروف آموزش هستند و آنان پس از فراغت، به جبهات جنگ برای مبارزه با گروه‌های شورشی اعزام خواهند شد.
به گفته رادمنش، کاهش ده درصد به دلایل مختلف از جمله کشته و زخمی شدن نیروهای امنیتی، معلولی، مریضی و سایر موارد است، اما این خلا در ارتش افغانستان به زودی پر خواهد شد.
این درحالی است که سیگار به تازگی گزارش داده که در 12 ماه گذشته شمار نیروهای امنیتی افغانستان ده درصد کاهش یافته و عامل آن نیز ترک خدمت و افزایش تلفات بوده است.
بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی افغانستان در این مدت حدود 10 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته و اکنون به کمتر از 300 هزار نفر رسیده است.
در گزارش آمده است، در حال حاضر نیروهای امنیتی افغانستان، به 296 هزار تن می‌رسد که شامل 165 هزار سرباز ارتش و کمتر از 130 هزار پولیس می‌شوند.
با این حال، بر اساس آمار سیگار، نیروی امنیتی افغانستان حدود 36 هزار سرباز نسبت به ده سال گذشته کمتر دارد و همچنان طالبان مناطق بیشتری را در کنترل گرفته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала