ناتو می‌خواهد قدرت خود را نشان دهد، اما روسیه نمی‌ترسد

© AP Photo / Vadim Ghirdaناتو می‌خواهد قدرت خود را نشان دهد، اما روسیه نمی‌ترسد
ناتو می‌خواهد قدرت خود را نشان دهد، اما روسیه نمی‌ترسد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کشتی های جنگی گروه دوم نیروهای دائمی دریایی ناتو وارد آب‌های بحیره سیاه شدند.

به گزارش اسپوتنیک، ویکتور لیتوکین، دگروال بازنشته نیروهای نظامی روسیه راجع به کشتی های جنگی گروه دوم نیروهای دائمی دریائی ناتو که وارد آب‌های بحیره سیاه شده اند نظر داد.
این دگروال بازنشسته می‌گوید: "تنش ها در همه مناطق که ناتو حضور دارند رو به رشد است بخاطریکه ناتو می‌خواهد قدرت خود را نشان دهد و این سازمان تلاش می‌کنند فشار بر کشورهای که عضو اتحادیه شان نیستند، از جمله روسیه وارد کنند. ما نمی ترسیم ما یک اردوی قوی و نیروهای دریایی و نیروهای هوائی داریم بنابراین در مورد چنین اقداماتی اعتنا نمی‌کنیم، اگر ناتو پول اضافی در اختیار دارد بگذارید که آنها را خرچ کنند. موافقت‌نامه مونترو، اجازه نمی‌دهد که کشتی های ناتو بیش از 21 روز در آب‌های بحیره سیاه بمانند".
به گفته این دگروال بازنشسه، ظرفیت کشتی یا حجم جابجائی آن نباید از 35 هزار تن تجاوز کند.
ویکتور لیتوکین اضافه کرد: "این کشتی های یکمدتی در آب‌های بحیره سیاه می‌ماند، به رومانی، بلغارستان و اودسا می روند و بازگشت می‌کنند این حق آنهاست و ما به طور جدی از حرکات و اقدامات آنها نظارت می‌کنیم و به هر نوع اعمال شان واکنش نشان می‌دهیم".
پیش از این، رسانه‌ها گزارش دادند که کشتی های جنگی گروه دوم نیروهای دائمی دریائی ناتو به تاریخ 1 می وارد آب‌های بحیره سیاه شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала