طالبان به گفت‌وگوهای صلح پاسخ رد داده‌ اند

© Photo / Dr. Abdullah Abdullah FBطالبان به گفت‌وگوهای صلح پاسخ رد داده‌ اند
طالبان به گفت‌وگوهای صلح پاسخ رد داده‌ اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
داکتر عبدالله می‌گوید که گروه‌های هراس‌افگن به‌نام‌های گوناگون مردم افغانستان را آماج قرار می‌دهند و این گروه‌ها نزد مردم افغانستان برائت ندارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، عبدالله‌عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، می‌گوید که با وجود تقاضای مکرر حکومت به گفت‌وگوی صلح، طالبان در این باره به حکومت افغانستان پاسخ رد داده‌ اند.
او روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از روز جهانی آزادی مطبوعات گفت: "درحقیقت گروه جنایت‌کار طالب بوده و است که با وجود تقاضای مکرر حکومت وحدت ملی به صلح و گفت‌وگو جواب رد داد و با ادامۀ جنایت زمینه‌ساز این شد که گروه‌های تروریستی دیگر در افغانستان جا بگیرند و قادر به انجام همچو جنایت شوند".
پیش‌از این، رییس‌جمهور در نشست دوم «روند کابل»، طرح تازه‌ای را برای آغاز گفت‌وگوها با طالبان مطرح ساخت.
بربنیاد این طرح، هیچ‌ پیش‌شرطی در این گفت‌وگوها وجود ندارد و در صورت حضور طالبان برای گفت‌وگوها، زندانیان آنان آزاد و نام‌های سران طالبان از فهرست تحریم‌ها بیرون کشیده خواهند شد.
آقای عبدالله این گفته‌ها را در حالی بیان می‌کند که گروه طالبان تا کنون به پیشنهاد صلح بی قید و شرط حکومت افغانستان پاسخ روشنی نداده اند.
شایان ذکر است که در دو حمله‌پی در پی خونین دوشنبه، به‌شمول 9 خبرنگار و تصویر بردار نزدیک به 20 تن دیگر جان باختند و حدود 50 تن زخم برداشتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала