بهترین نمونه های تفنگ های تیرزنی جهان+ عکس

© Sputnik / Alexey Filippov /  مراجعه به بانک تصاویر بهترین نمونه های تفنگ های تیرزنی جهان
بهترین نمونه های تفنگ های تیرزنی جهان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تفنگ های ثقیل تیرزنی در تسیلحات همه قدرت های بزرگ نظامی وجود دارند. این تفنگ های تیرزنی فقط در اختیار تیرزنان حرفوی قطعات خاص که وظایف ویژه انجام میدهند، قرار داده میشوند.

خبرگزاری «ریا نووستی» فهرست تفنگ های تیرزنی آزموده شده منتشر نموده که توجه شما را به آن جلب میداریم.

Barret M82

کمپنی امریکایی Barrett Firearms  — قانونگذار مود در بخش سلاح فوق العاده دقیق با مرمی های بزرگ محسوب میشود. مجتمع مشهور تیرزنی Barret M82 آن در تسلیحات ده ها کشور قرار دارد و یکی از قوی ترین تفنگ های تیرزنی در جهان شمرده میشود. اساس فعالیت خودکار آن را اصل حرکت کوتاه میل تشکیل میدهد. جاغور آن گنجایش ده کارطوس 50 Browning (7،12x 99 ملی متری) دارد.

Barret M82 اصلاً برای مبارزه با قوای بشری دشمن نه، بلکه برای متضررساختن و نابودسازی تخنیک آن، بشمول وسایط با زره سبک ساخته شده است. تیرزن ماهر توسط آن موتر یا هلیکوپتر را از فاصله بیش از دو کیلومتر هدف قرار داده میتواند. در فاصله متوسط مرمی زره فولادی به ضخامت تا سه سانتی متر به آسانی سوراخ کرده میتواند. وزن این تفنگ 14 کیلوگرام می باشد و توسط دوربین با بزرگ نمایی ده مرتبه یی تجهیز شده است. پس لگد آن را جبران کننده انکشاف یافته میل و فنر خنثی کننده ضربه کاهش میدهند.

OSV-96

تفنگ «پرشونده خودکار» OSV-96 روسی تولا اولین نمونه سلاح این کلاس می باشد. تفنگ 13 کیلوگرامه پنج مرمی با کارطوس 7،12 ملی متری به تیرزن امکان کار بالای اهداف در فاصله تا 8،1 کیلومتری فراهم می سازد بدون آنکه برای سلاح خودکار سبک قابل دسترسی باشد. در فواصل متوسط تفنگ بر ضد تخنیک زرهی سبک موثر می باشد.

CC BY-SA 4.0 / Vitaly V. Kuzmin / 12.7-mm OSV-96 sniper rifle - MAKS-2009 (cropped photo)فوربس: تفنگ تیرزنی که ولادیمیر پوتین را حفاظت میکند
فوربس: تفنگ تیرزنی که ولادیمیر پوتین را حفاظت میکند  - اسپوتنیک افغانستان
فوربس: تفنگ تیرزنی که ولادیمیر پوتین را حفاظت میکند

به تفاوت از کارطوس امریکایی 62،7 ملی متری، مرمی سنگین OSV-96 را باد تقریباً برده نمی تواند. از نظر جسامت تفنگ تیرزنی OSV-96 با تفنگ تیرزنی دارگونوف مطابقت دارد و در وسایط زرهی جابجا شده میتواند.

Gepard M1

تفنگ تیرزنی یک کارطوسی  Gepard M1 نمونه سال 1991 برای کارطوس 7،12x 108 ملی متری ساخته شده و نظر به ساختمان اصلاً به سلاح ضد تانک شباهت دارد، تا به تفنگ تیرزنی. این تفنگ وحشتناک فولادی 18 کیلوگرام وزن دارد، با دست پر میشود و هدف را در فاصله تا دو کیلومتر زده میتواند. دوربین با بزرگ نمایی 12 مرتبه یی به تیرزن در کشف و شناسایی هدف در چنین فاصله کمک میکند.

Steyr HS .50

تفنگ تیرزنی Steyr HS .50 یکی از تفنگ های بسیار دقیق شمرده میشود. توسط این تفنگ تیرزنی میتوان از فاصله صد متری مرمی ها را در دایره یک و نیم سانتی متری شلیک کرد. موثریت هدفمند — فاصله 2400 اعلام شده است. بور معمول آن.50 Browning می باشد و همچنان نوع برای مرمی.460 Steyr کارطوس 7،12x 108 ملی متری نیز وجود دارد.

OM 50 Nemesis

این تفنگ تیرزنی  سویسی برای کارطوس های 50 بور به مثابه سلاح برای عملیات در شرایط شهری و ساحه محدود ساخته شده است. طراحان آن بر شاخص های تصورناشدنی دست یافته و تیرزن ماهر میتواند از فاصله 900 متر پر قطعه بازی را هدف قرار دهد. این سلاح در جمله تسلیحات اردوی سویس، هالند، بلجیم، جرمنی، سویدن و دیگر کشورها شامل می باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала