از هر هشت ساکن زمین یک تن از برق محروم شد

© Sputnik / Sergei Averinاز هر هشت ساکن زمین یک تن از برق محروم شد
از هر هشت ساکن زمین یک تن از برق محروم شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک میلیارد نفر - 13 درصد از جمعیت جهان هنوز هم بدون برق زندگی می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از The Energy Progress Report، ضمن این مطلب آماده است، در واقع اینها ساکنان سیاه پوست آفریقا و آسیا استند که 87 درصد از آنها در مناطق روستائی زندگی می‌کنند.
در سال 2011، سازمان ملل متحده همراه با بانک جهانی با خود هدف قرار گذاشتند تا سال 2030 برای تمام مردم روی زمین برق آماده کنند و تمام مردم جهان دسترسی به برق داشته باشند.
این کار در حال حاضر ممکن نیست.
در متن این بیانیه آمده است "اگر این روند ادامه یابد، تا سال 2030، 674 میلیون نفر همچنان بدون برق زندگی خواهند کرد جهان در حال حاضر نمی‌تواند همه مردم جهان را مستفید برق کند".
در حال حاضر در این عرصه پیشرفت‌های هم صورت گرفته است برق در کشور های کمتر توسعه یافته هم ظاهر شده است مانند بنگلادش، ایتوپی، کنیا، تانزانیا هر ساله مردم این کشورها دسترسی به برق پیدا می‌کنند و این کشورها برق را 3 درصد افزایش می‌دهند اما دولت هندوستان سالانه برق را به 30 میلیون شهروندان ارایه می‌کند.
در حال حاضر 10 ها میلیون نفر از سیستم پنل های خورشیدی برای روشن کردن خانه هایشان استفاده می‌کنند. با این حال هم تعدادی کم از مردم در روی زمین از این پانل های خورشیدی (5 الی 15 درصد) در کشور های مختلف و پیشگام در این زمینه استفاده و قابل دسترس است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала