وزارت خارجه امریکا منابع مالی «کلاه سفیدها» را متوقف کرد

© AFP 2023 / Msallam Abdalbasetوزارت خارجه امریکا منابع مالی «کلاه سفیدها» را متوقف کرد
وزارت خارجه امریکا منابع مالی «کلاه سفیدها» را متوقف کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه ایالات متحده امریکا منابع مالی به اصطلاح «کلاه سفید ها»، که در سوریه فعالیت دارند را متوقف کرد.

کلاه سفید ها در سوریه تروریست ها را حمایت می کنند - اسپوتنیک افغانستان
کلاه سفید ها در سوریه تروریست ها را حمایت می کنند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از CBS، ایالات متحده امریکا نزدیک به یک سوم بودجه گروه موسوم به «کلاه سفیدها» را تامین می کند و این گروه متهم به جنگ اطلاعاتی در برابر مقام های سوریه است.

بر اساس این گزارش، ایالات متحده امریکا پشتیبانی مالی اش را از این گروه متوقف و کارکردهای این سازمان را زیر بازنگری قرار داده است.

شبکه CBS با اشاره به مدارک دیپلماتیک بدست آمده از اداره امور خاورمیانه در وزارت امور خارجه امریکا خبر داد، که وزارت امور خارجه امریکا تا 15 اپریل منتظر تصمیم و تایید بودجه «کلاه سفیدها» از طرف کاخ سفید بود، که بخش سیاست خارجی کاخ سفید به وزارت خارجه امریکا پیام داد که روند تامین مالی این سازمان باید متوقف شود.

پیش از این، ماریا زاخارووا نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه گفته بود، که کارکردهای سازمان «کلاه سفیدها» تنها برای کمپین اطلاعاتی برای بدنامی دمشق است.

در همین حال، بشار اسد رئیس جمهور سوریه اعلام کرده بود، اعضای کلاه سفیدها در واقع طرفدران القاعده هستند.

یادآوری می کنیم، که سازمان «کلاه سفیدها» متعهد به حفاظت از مردم صلح آمیز سوریه با بی طرفی سیاسی و عدم دخالت در اقدامات مسلحانه است. ویدیوهای این سازمان در انترنت در سال های اخیر به طور فزاینده ای منتشر شده که افراد سازمان کلاه سفیدها، کودکان را از زیر آوار نجات می دهند. در همین حال ویدیوهای هم منتشر شده که این سازمان چطور در حال آرایش بر روی قربانیان و تهیه ویدیوهای جعلی می باشند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала