رئیس جمهور تاجیکستان: مشکلات دهه 1990 افغانستان سبب گسترش تروریسم در منطقه شد

© Sputnik / Host Photo Agency/Evgeny Biyatovرئیس جمهور تاجیکستان: مشکلات دهه 1990 افغانستان سبب گسترش تروریسم در منطقه شد
رئیس جمهور تاجیکستان: مشکلات دهه 1990 افغانستان سبب گسترش تروریسم در منطقه شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور تاجیکستان گفت، که مشکلات داخلی افغانستان در دهه 1990 میلادی عامل گسترش تروریسم در منطقه شد.

امام علی رحمان - اسپوتنیک افغانستان
امام علی رحمان: پیروزی بر فاشیزم از برکت وحدت کشورها دستیاب شده است
به گزارش اسپوتینک به نقل از خبرنامه، امام علی رحمان که در کنفرانس مبارزه علیه تروریزم و جلوگیری از افراطیت خشونت‌زا به میزبانی تاجیکستان در دوشنبه سخن می‌گفت، تروریزم را یک چالش منطقه‌یی و جهانی خوانده و اذعان داشت که این پدیده به هیچ ملت و دینی پیوند ندارد. وی از جامعه جهانی خواست که به صورت مشترک برای مهار این پدیده شوم پرداخته و در برابر آن مبارزه نمایند.

او همچنان در این کنفرانس از پروسه صلح به رهبری افغانستان پشتیبانی اش را اعلام و گفت، که این کشور آماده هر گونه همکاری در این زمینه است.

به نمایندگی از افغانستان در این کنفرانس حکمت خلیل کرزی معین سیاسی و زارت امور خارجه افغانستان شرکت کرده بود.

حکمت خلیل کرزی در این کنفرانس به شرح عوامل رشد و چگونگی تروریزم در این کشور پرداخت و گسترش این پدیده را ناشی از پایین بودن سطح همکاری و وفاق بین‌المللی، استفاده ابزاری از این پدیده توسط بعضی دولت‌ها و رابطه نزدیک شبکه‌های تروریستی با شبکه‌های مافیایی و جنایی عنوان کرد. وی برای نابودی این پدیده، خواستار همکاری جدی جامعه جهانی گردیه و در این عرصه بر مسئولیت‌پذیری بیشتر دولت‌ها تأکید کرد.

یادآوری می کنیم، که پس از سقوط داکتر نجیب الله از سال 1990 تا 2001 جنگ های خونین میان گروه های مجاهدین و پس از آن طالبان رخ داده است. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала