عطا محمد نور: بزودی ائتلاف بزرگ ملی افغانستان را اعلام می کنیم

© AP Photo / Massoud Hossainiعطا محمد نور: بزودی ائتلاف بزرگ ملی افغانستان را اعلام می کنیم
عطا محمد نور: بزودی ائتلاف بزرگ ملی افغانستان را اعلام می کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
"ائتلاف بزرگ ملی افغانستان" در محوریت احزاب بزرگ ملی و چهره‌های سرشناس سیاسی شکل گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، این ائتلاف بزرگ ملی " که پس از نشست شماری از سیاسیون نامدار افغانستان در شهر انقره ترکیه نهایی شد، قرار است به زودی در کابل اعلان گردد.

عطامحمد نور رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی در این بار گفت که: "در نشست انقره، بحث روى ايجاد " ائتلاف بزرگ ملى افغانستان" نهايى شد و عنقريب این ائتلاف در كابل پايتخت كشور رسما اعلان مى‌گردد."

عطا محمد نور بیان داشت که در این ائتلاف بزرگان از شوراهاى لوی قندهار، لوی پكتيا، لوی مشرقي در محوريت احزاب سياسي و قدرتمند افغانستان (جمعيت اسلامي افغانستان، جنبش ملي اسلامي افغانستان، حزب وحدت مردم افغانستان) بشمول شوراها و نهادهای‌كه قبلا عضويت "شورای عالی نجات افغانستان" را حاصل كرده بودند، حضور خواهند داشت.

والی پیشین بلخ بیان داشته که اين ائتلاف در تقويت نظام و اصلاح حكومت کار کرده و‌همچنان نقش اساسی و عمده را در انتخابات شوراهای ولسوالی‌ها، پارلمان و رياست جمهوری ايفا خواهد كرد.

رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی تاکید کرده که اين ائتلاف تلاش می‌كند تا انتخابات شفاف، عادلانه و به دور از تقلب برگزار شود. هدف ديگر ائتلاف حمايت از پروسه صلح، تامين ثبات در كشور و بقیه موارد مهم با درنظرگرفتن منافع ملی خواهد بود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала