حصار کشی 70 کیلومتر مرز مشترک توسط پاکستان

© AP Photo / Channi Anandحصار کشی 70 کیلومتر مرز مشترک توسط پاکستان
حصار کشی 70 کیلومتر مرز مشترک توسط پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارتش پاکستان در روزهای اخیر 70 کیلومتر دیگر از مرزهای مشترکش را با افغانستان حصار کشی کرد.

پشتیبانی انگلیس از حصارکشی پاکستان در مرزهای مورد مناقشه با افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
پشتیبانی انگلیس از حصارکشی پاکستان در مرزهای مورد مناقشه با افغانستان
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم به استناد از ای آر وای نیوز، جنرال آصف غفور سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد: به منظور جلوگیری از ورود تروریست ها از افغانستان به درون خاک کشورمان، عملیات حصاری کشی مرزی را با سرعت پیش میبریم.

وی تصریح کرد: طی روزهای اخیر 70 کیلومتر دیگر از مرزهای مشترکمان را حصارکشی کرده و به همین دلیل 25 چک پست مرزی را حذف کرده ایم.

این مقام ارشد نظامی پاکستان اضافه کرد: پس از انجام حصار کشی نقاط مختلف را از طریق دوربینهای هوشمند کنترل میکنیم و نیروهای ارتش پاکستان نیز به طور مستمر در منطقه گشت زنی خواهند داشت.

آصف  غفور افزود: این حصار کشی در منطقه وزیرستان شمالی انجام شده است ولی ما تلاش خواهیم کرد با سرعت زیاد تمام 2 هزار و 300کیلومتر مرز مشترک خود با افغانستان را حصار کشی کنیم تا تروریست ها نتوانند آزادانه وارد کشور ما شده و ایجاد ناامنی کنند.

این درحالیست، که عملیات حصار کشی طی سال 2017 در مناطق باجور، مهمند و خیبرایجنسی که بیشترین حجم نفوذ تروریست ها از این مناطق صورت می گرفت به پایان رسیده است.

علاوه بر این ارتش پاکستان اعلام کرد: دولت افغانستان باید نظارت بر خاک خود را افزایش دهد تا تروریست‌ها نتوانند به آسانی کشورهای منطقه را مورد تهدید قرار دهند.

پاکستان پس از حصار کشی در مرزهای مشترک با افغانستان در نظر دارد 750 پاسگاه مرزی ساخته و نظارت بر مرزها را افزایش دهد.

همزمان با جدیت ارتش پاکستان در مقابله با تروریسم  از سال 2014، امنیت در این کشور افزایش چشمگیری داشته است.

یادآوری می کنیم، که پیش از این افغانستان مخالفت اش را با حصار کشی پاکستان در مرزهای مشترک اعلام و پاکستان را متهم به پشتیبانی از تروریسم کرده بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала