جنگنده‌های بریتانوی برای مهار کردن طیاره روسی به پرواز درآمدند

© REUTERS / Thorbjoern Kjosvold/Norwegian Armed Forcesجنگنده‌های بریتانوی برای مهار کردن طیاره روسی به پرواز درآمدند
جنگنده‌های بریتانوی برای مهار کردن طیاره روسی به پرواز درآمدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنگنده‌های چند منظوره "تایفون" نیروهای هوائی بریتانیا از پایگاه هوائی رومانی برای مهار کردن طیاره شناسائی IL-20 روسی که در آسمان دریای سیاه ظاهر شد به پرواز درآمد.

به گزارش اسپوتنیک، طیاره IL-20 کشور های ناتو که آنرا به نام "Coot" نیز یاد می‌کنند، یک طیاره شناسائی الکترونیکی است این طیاره مجهز به رادار، دوربین‌های معمولی و مادون سرخ و تجهیزات برای دریافت ارتباطات رادیوئی است.

این جنگنده چند منظوره "تایفون" پیش از آنکه بخاطر شکست ناپذیر بودن در هوا مشهور باشد بخاطر مشکات آن مشهور است. به عنوان مثال در سال 2015 یکی از این تایفون ها در هنگام پرواز مخزن سوخت آن جدا شد پس از این حادثه شرکت که این جنگنده را تولید کرده بود اعتراف کرد واقعاً نقص در این جنگنده از کارخانه‌ای بوده اما برای امنیت پرواز اثر گذار نیست.

تایفون یک جت جنگنده چندمنظورهٔ دو ماشینه با کانارد و بال دلتا است. این جنگنده توسط کنسرسیومی اروپایی متشکل از سه شرکت بی‌ای‌ئی سیستمز، ای‌ای‌دی‌اس و آلنیا آئروناتیکا طراحی و ساخته می‌شود. این پروژه توسط نتما "NETMA" ، یوروفایتر ناتو و آژانس مدیریت تورنادو که به عنوان مشتری اصلی فعالیت می‌کند مدیریت شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала