تلاش آی‌اس‌آی برای رها نشدن انجنیران هندی ربوده‌شده در افغانستان

CC0 / / تلاش آی‌اس‌آی برای رها نشدن انجنیران هندی ربوده‌شده در افغانستان
تلاش آی‌اس‌آی برای رها نشدن انجنیران هندی ربوده‌شده در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گزارش‌هایی وجود دارد که سازمان استخباراتی پاکستان بر طالبان فشار وارد می‌کند تا انجنیران هندی را که در ولایت بغلان افغانستان ربوده‌شده اند نگه دارند و رها نکنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه هندی The Quint، انجنیران برق هندی که در شمال افغانستان مصروف انجام وظیفه بودند، روز گذشته توسط طالبان ربوده شده و در قریه "دند شهاب‌الدین" که تحت کنترل این گروه می‌باشد، نگهداری می‌شوند.
بر اساس این گزارش، مقامات محلی با پا در میانی بزرگان قریه شهاب‌الدین مذاکرات را برای آزادی این افراد با "قاری بختیار" که معاون طالبان در ولایت بغلان است، آغاز کرده‌اند.

ربودن کارمندان هندی و افغان شرکت ساخت و ساز پایه‌های برق در بغلان - اسپوتنیک افغانستان
ربودن کارمندان هندی و افغان شرکت ساخت و ساز پایه‌های برق در بغلان

در همین حال، یک مقام ارشد در ولایت بغلان به این رسانه هندی گفته است: "در اوایل روز یکشنبه، قاری بختیار می‌گفت که عمل اختطاف این افراد سهواً صورت گرفته و به زودی آزاد خواهند شد، اما در اواخر همین روز که این موضوع رسانه‌ای شد، مذاکرات نیز توقف یافت."
این رسانه به نقل از یک مقام دولتی افغانستان نوشته است که ریاست امنیت ملی این کشور، از این هراس دارد که ممکن واحد طالبان تحت فرماندهی قاری بختیار تحت فشار سازمان استخباراتی پاکستان قرار داشته باشد تا انجنیرهای برق هندی را مجبور به ترک شمال کشور کنند.
گفتنی است که هند همواره پاکستان را متهم به حمایت از گروه‌های هراس‌افکن کرده و مدعی است که منافع و شهروندانش از سوی پاکستان تهدید می‌شوند.

قبل از این گزارش شده بود که هفت انجنیر هندی شرکت KEC Internationalدیروز (یکشنبه، ۱۶ ثور) در ولایت بغلان توسط طالبان مسلح ربوده شده اند.

شرکت مذکور که متشکل از دو شرکت هندی می‌باشد در سال ۲۰۱۷ یک قرارداد به ارزش ۲۳۵.۱۶ میلیون دالر با شرکت برشنا افغانستان به امضا رسانید.

براساس این قرارداد، شرکت KEC Internationalباید پروژه انتقال لین برق که پاکستان را از طریق افغانستان به قرغزستان و تاجکستان وصل می‌کند، را تکمیل نماید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала