ابراهیمی: وزیر داخله افرادی را که انتحاری انتقال می‌دهند نام بگیرد

© AP Photo / Rahmat Gulابراهیمی: وزیر داخله افرادی را که انتحاری انتقال می‌دهند نام بگیرد
ابراهیمی: وزیر داخله افرادی را که انتحاری انتقال می‌دهند نام بگیرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قبل از این، وزیر امور داخله افغانستان در مجلس سنای کشور گفته بود که تروریست‌های انتحاری توسط موترهای شیشه‌سیاه و غیرقانونی انتقال داده می‌شوند و در بعضی موارد، اعضای پارلمان کشور خواستار رهایی چنین موترها می‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک، ویس احمد برمک، وزیر امور داخله جمهوری اسلامی افغانستان که امروز دوشنبه (۱۷ ثور) جهت پاسخ‌گویی به اعضای مجلس نمایندگان حاضر شده بود، یک‌بار دیگر با ذکر اینکه شماری از اعضای پارلمان کشور خواستار رهایی موترهای شیشه‌سیاه و غیرقانونی می‌شوند، با برخورد جدی اعضای مجلس نمایندگان مواجه شد.

قدرت‌الله ذکی، نماینده مردم تخار در مجلس نمایندگان گفت: "هر حادثه‌یی که می‌شود، دیروز شما در مشرانو جرگه هم گفتید که در موترهای شیشه‌سیاه وکیل‌ها انتقال می‌دهند و حمایت می‌کنند، اول خواهش من اینست که هرکسی که این کار را می‌کند، مردانه نامش را افشا کنید و همه را بد نام نسازید".

ویس احمد برمک، وزیر امور داخله جمهوری اسلامی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
برمک: اعضای پارلمان خواستار رهایی موترهای شیشه‌سیاه و غیرقانونی می‌شوند

عبدالرووف ابراهیمی، رئیس ولسی جرگه افغانستان در واکنش به گفته‌های وزیر داخله گفت: "شما مسوول درجه یک تنفیذ قانون استید، قانون اگر بالای تمام ملت یک‌سان تطبیق نمی‌شود، مسوولیت‌اش به دوش شما است. خود را تبرئه کرده نمی‌توانید که فلانی وکیل، فلانی وکیل، این حرف قابل قبول نیست. به‌صراحت بگویید که اکس (X)، بگویید که موتر رئیس پارلمان سیاه (شیشه‌سیاه) است و انتحاری را انتقال می‌دهد، مردانه‌وار همین شهامت را داشته باشید، اینگونه بحث در داخل تالار خانهٔ ملت افغانستان از آدرس حکومت، به‌خصوص وزیر داخله کشور، پاسخ مردم افغانستان را حل نمی‌کند".

دیروز (یکشنبه، ۱۶ ثور) ویس احمد برمک، وزیر امور داخله کشور در مجلس سنای کشور گفته بود که تروریستان با موترهای شیشه سیاه وارد پایتخت می شوند و زمانی که  پولیس موترها غیرقانونی و شیشه سیاه را متوقف می کند، شماری از اعضای شورای ملی می‌کوشند تا این موترها را از بند پولیس رها سازند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала