رهبران حکومت افغانستان باید استعفا کنند

© AP Photo / Rahmat Gulرحمت الله نبیل رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان
رحمت الله نبیل رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رحمت الله نبیل از رهبران حکومت خواسته است تا از مقام‌های‌شان کنار بروند.

وی طی نامۀ گفته است که استعفای رهبران حکومت سبب از میان رفتن تعصبات قومی و به میان آمدن همدیگر پذیری خواهد شد.

اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، رحمت الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی کشور طی نامۀ از رئیس جمهور اشرف غنی و رئیس اجراییه عبدالله عبدالله خواسته است که از مقام‌های‌شان کنار بروند.

آقای نبیل از رهبران حکومت میخواهد که زمینه انتقال مسالمت آمیز رهبری حکومت را پس از انتخابات زود هنگام ریاست جمهوری به یک رئیس جمهور منتخب فراهم بسازند.

در بخشی از این نامه آمده است: «هر دو بزرگوار بر ملت زجر دیده رحم کنند و به شکل رسمی از مردم افغانستان معذرت بخواهند و از مقام‌های شان استعفا بدهند».

در ادامه در این نامه آمده است: «تصاعد و گسترش حمله‌های هراس‌افگنانه در شهرهای بزرگ کشور از جمله پایتخت تمامی کمربندهای امنیتی را از سرخ تا سبز در نوردیده و حتی محدودۀ ارگ و سپیدار در امن نیست، باید پذیرفت که مسوول این همه حوادث ناگوار و بحران‌های تباه کننده جز شما عالی جنابان کسی دیگری نیست».

آقای نبیل در این نامه نوشته است: «شما عالی جنابان آنقدر برخلاف وظایف اصلی تان غرق در ایجاد تفرقه برای بقای نامیمون تان بین اقوام با هم برادر بوده اید که مردم را کاملاً فراموش کرده و هیچ فکری به آن‌ها ندارید».

او نوشته است: «آیا میدانید که یازده فیصد کاهش در شمار نیروهای امنیتی و دفاعی ما در یک سال به چی معنا بود و چی پیامی را برای به اصطلاح سرقوماندان اعلی می‌رساند؟ بدون شک پیام واضح اینست که تمامی طرح‌ها و پالیسی‌های امنیتی و دفاعی‌ تان ناکار آمد و ناکام است.»

رییس پیشین امنیت ملی در این نامه از بدتر شدن زنده‌گی مردم نیز انتقاد کرده است و گفته است که در نتیجه ناکارایی‌های رهبران حکومت وحدت ملی بیش از 54% شهروندان افغانستان زیر خط فقر زنده‌گی می‌کنند.

در پایان این نامه خوبی‌های استعفای رهبران حکومت برجسته شده است که از این میان این کار سبب از میان رفتن تعصبات قومی و به میان آمدن همدیگر پذیری خواهد شد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала