توصیه جدید طالبان افغانستان به علمای پاکستان

© REUTERS / Mohsin Razaتوصیه جدید طالبان افغانستان به علمای پاکستان
توصیه جدید طالبان افغانستان به علمای پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه طالبان افغانستان، از شورای علمای پاکستان خواسته‌ تا در کنفرانس علمای سه کشور افغانستان، پاکستان و اندونیزیا که قرار است در جاکارتا برگزار شود، اشتراک نکنند.

به گزارش اسپوتنیک،  روزنامۀ دیلی‌تایمز گزارش داده است که رهبری گروه طالبان با صدور پیامی به  شورای علمای پاکستان گفته که در نشست عالمان دینی در اندونیزیا شرکت نکنند.
این روزنامه‌ پاکستانی به پیام گروه طالبان فعال در افغانستان دست یافته که به ۲۲ عضو شورای علمای پاکستان ارسال شده و از آنان خواسته شده تا در نشست صلح که قرار است به تاریخ یازده ماه می در جاکارتا برگزار شود، اشتراک نکنند.
طالبان گفته اند که اگرچه اشتراک علمای پاکستانی در آن نشست به سود آنان و گروه طالبان خواهد بود، اما آن نشست را توطئه‌ای برای دست‌گیری شان خوانده‌اند.

Встреча посла Индонезии с Мохагагом - اسپوتنیک افغانستان
سفر رییس جمهور اندونیزیا به کابل برای گسترش روابط با افغانستان

همزمان، مولانا طاهر اشرفی، رئیس شورای علمای پاکستان تایید کرده که پیام گروه طالبان را دریافت کرده و افزوده که در نشست اندونیزیا به دلیل وجود "برخی از مشکلات" اشتراک نخواهد کرد.
رئیس شورای علمای پاکستان اما گفته که از آدرس علمای دینی پاکستان از نشست‌هایی که منجر به صلح در جهان گردد، حمایت می‌کند.
این در حالی ا‌ست که قرار است در آینده نزدیک، یک نشست بزرگ با اشتراک علمای شماری از علمای دینی افغانستان، پاکستان و اندونیزیا در رابطه به افغانستان در جاکارتا برگزار گردد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала