گزارش تازه کمیسیون حقوق بشر ازوضعیت زندان ها در افغانستان

© Photo / کسراگزارش تازه کمیسیون حقوق بشر ازوضعیت زندان ها در افغانستان
گزارش تازه کمیسیون حقوق بشر ازوضعیت زندان ها در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به اساس یافته های کمیسیون حقوق بشر، 137 زن همراه با 27 کودک شان در مرکزهای حمایوی به سر میبرند که سرنوشت شماری شان روشن نیست.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه ها، اطلاعات جدیدکمیسیون حقوق بشر از مراکز بازپرسی زندان ها و مرکز های اصلاح نشان میدهد که 30 هزار و 315 تن در زندان ها و مرکز های اصلاح در کشور به سر می برند.
در نظر سنجی جدید کمیسیون حقوق بشر گفته شده است که تنها در زون کابل 13هزار 448 تن در زندان ها یا مراکز اصلاح در بند اند.
در حالیکه زندان های افغانستان گنجایش این تعداد از زندانیان را ندارد، نظر پرسی کمیسیون حقوق بشر نشان می دهد که بیشتر زندانیان از نقض حقوق بشری نیز شکایت کرده اند.
سیماسمر، رییس کمیسیون مستقل حقوق بشر گفت: "وضعیت زندان ها از سال های پیش بهبود یافته است. اما تعداد زندانیان نسبت به جایی که داریم بیشتر است."
هم چنان در سال گذشته 526 پرونده فرار از منزل در این کمیسیون به ثبت رسیده است که کابل با 108 پرونده بیشترین رقم زنانی را که از منزل فرار کردند به خود ویژه ساخته است.
خشونت های خانواده گی، رعایت نکردن حقوق بشری زنان، دسترسی نداشتن به عدالت و فریب دخترها از عامل های فرار زنان از منزل گفته می شود.
خانم سمر افزود: "اگر حقوق خانم ها در خانواده مراعات شود و خشونت های خانواده گی کاهش یابد، ما به این مشکل مواجه نمی شویم."
به اساس یافته های کمیسیون حقوق بشر، 137 زن همراه با 27 کودک شان در مرکزهای حمایوی به سر میبرند که سرنوشت شماری شان روشن نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала