سرکس، مکان سرگرمی و آموزش برای کودکان افغانستان + ویدیو

© Sputnik / Jakسرکس، مکان سرگرمی و آموزش برای کودکان افغانستان
سرکس، مکان سرگرمی و آموزش برای کودکان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در نزدیکی دانشگاه کابل و در یکی از پس‌کوچه‌های این شهر، ۱۶ سال است که سرکس تعلیمی و تربیتی کودکان افغانستان فعالیت دارد و جایی برای آموزش و تفریح کودکان افغانستان به شمار میرود.

این مرکز از سوی یونیسف مورد حمایت قرار می‌گیرد و به گفتهٔ‌ مسوولان آن، زیر نظر وزارت معارف افغانستان فعالیت می‌کند.

استاد امیر، مسوول سرکس تعلیمی و تربیتی افغانستان در مورد فعالیت های شان در کابل و دیگر ولایات می‌گوید:

«سرکس تعلیمی و تربیتی افغانستان با همکاری یکی از همکاران خارجی ما که از کشور دنمارک آمده بود در سال ۲۰۰۲ فعالیت‌های خود را در افغانستان آغاز کرد. تاکنون به تعداد ۴ ملیون کودک را در بخش های اجتماعی، ورزشی و تفریحی آموزش داده ایم، و همچنان در ولایات ما مراکزی را ایجاد کرده‌یم که همه روزه کودکان به این مراکز  آمده و در بخش های مختلف سرکس آموزش میبینند، تعداد آن‌ها فعلا به دو هزار تن می‌رسد.»

به گفته این مسوول سرکس تعلیمی و تربیتی، آموزش های سرکس در ۱۱ ولایت با همکاری مستقیم وزارت پیش می‌رود و ریاست‌های معارف در هر ولایت، یک نفر استاد و دو نفر ترینر در یکی از این مکاتب تعیین می‌کنند و این آموزش‌ها توسط شاگردان معارف به پیش برده شده و شاگردان معارف مورد آموزش‌های سرکس قرار می‌گیرند.

رحیم کریمی که ۱۸ سال سن دارد یکی از استادان سرکس است. او در مورد فعالیت‌های خود در این مرکز می‌گوید:

«من زمانی به سرکس علاقمند شدم که کودکان را خوشحال و خندان دیدم و بلاخره من هم تصمیم گرفتم که باید یکی از اعضای این سرکس باشم. همین دلیل حضور من در سرکس تعلیمی و تربینی بود.  از ۸ سال به این طرف شامل سرکس شده‌ام و همین اکنون نزدیک به ۱۵۰ تن از شاگردان، زیر نظر من تمرین می‌کنند و از این‌که به آنان چیزی یاد می‌دهم خیلی‌ خوشحال استم.»

رحیم کریمی به رهبران حکمومت پیشنهاد می‌کند که در راستای آوردن صلح در افغانستان باید کوشش‌های بیشتر صورت گیرد تا همهٔ مردم افغانستان در کنار هم، همیشه خندان و خوشحال باشند.

معصومه دختر ده ساله‌یی است که در سرکس تعلیمی و تربیتی در کابل مصروف آموزش مهارت‌های این هنر می‌باشد، وی که از مدت سه سال به این طرف مصروف تمرین سرکس است، می‌گوید:

«من زمانی‌که بازی‌های سرکس را دیدم علاقمند شدم و یکی از دوستانم در این مرکز شاگرد بود، بلآخره از طریق همان دوستم من هم توانستم به این مرکز آمده و شامل برنامهٔ آموزش مهارت‌های سرکس شوم.»

رابعه احمدی ۱۳ سال عمر دارد، وی که از مدت چهار سال به این طرف مصروف آموزش و تمرین سرکس است، ضمن این‌که بسیاری از تکنیک‌ها را آموخته است یک آرزوی بزرگ دیگر باقی دارد: قدم زدن روی ریسمان یا کیبل.

 

«من سرکس را در فیلم‌ها دیدم و علاقمند شدم. می‌خواهم مانند دیگر بازیگران سرکس که در فیلم‌های خارجی نیز دیده‌ام از روی کیبل عبور کنم و امیدوارم که روزی این آرزوی من به حقیقت بدل گردد.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала