خسارات جانی و مالی زلزله در تخار

© Sputnikخسارات جانی و مالی زلزله در تخار
خسارات جانی و مالی زلزله در تخار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تخریب شدن بیشتر از 100 خانه در ولایت تخار و زخمی شدن 5 تن در نتیجه زلزله امروز.

به گزارش اسپوتنیک، بعد از ظهر امروز یک زلزله قوی چندین ولایت افغانستان را به شمول کابل، غزنی، پروان، بلخ، بغلان، تخار و بدخشان و چندین ولایت دیگر به لرزه در آورد به اندازه 6.2 ریشتر به تعدادی بیشتر از 100 خانه را در ولسوالی ورسج ولایت تخار تخریب کرده است.
محمد غفران یکی از باشندگان محل و رئیس شورای محلی قریه دستگین پایان می‌گوید که خودم همین اکنون با خانواده‌ام از خانه‌ام بیخانه شده‌ام و در حدود بیشتر از 100 خانه در همین قریه ما بنام دستکین پایان تخریب گردیده است که ساعتی قبل ولسوال و قوماندان امنیه ولسوالی نیز این خانه ها را سروی نمودند و ممکن است که در قریه دستکین بالا نیز تخریباتی زیادی شده باشد که از آن معلوماتی نداریم اما متاسفانه که در این حادثه 4 تن از مردم محل نیز زخم برداشته اند.
در همین حال عبدالخلیل اسیر سخنگوی قوماندانی پولیس تخار با تائید این خبر می‌گوید که متاسفانه در ولسوالی ورسج یک تعداد از خانه ها بر اثر زلزله امروز تخریب گردیده است و یک باب منزل دیگر نیز در ولسوالی نمک آب این ولایت هم فرو ریخته است که در نتیجه آن یک تن زخم برداشته است که به شفاخانه ولایتی جهت تداوی آورده شده است.
قابل ذکر است که مردم ولسوالی ورسج ولایت تخار در زمستان سال گذشته نیز در نتیجه برفباری های شدید خساراتی زیادی را متقبل گردیده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала