جزئیات جدید از پرتاب 67 راکت سوری بر اسرائیل

© Sputnik / Pavel Lisitsynدستگاه راکتی اورگان
دستگاه راکتی اورگان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شب گذشته در پی حملات متقابل سوریه و اسرائیل، به یک شب جنگ راکتی مبدل شد.

اسپوتنیک به نقل از العالم ، اسرائیل چندین راکت به مناطق مختلفی در خاک سوریه پرتاب کرد؛ اما دستگاه دافع هوا سوریه هشتاد فیصد از آنها را منهدم نمود.

گفته میشود که سوریه در حدود 67 راکت را به مواضع نظامی اسراییلی در جولان اشغالی پرتاب نموده است که این امر نوعی سردرگمی نزد مقامات اسرائیل ایجاد کرد؛ و به رسانه ها و قوماندان نظامی دستور داده شد تا از مواضعی که مورد اصابت قرار گرفتند و خسارت وارده سخنی نگویند و این اطلاعات محرمانه باقی بماند.

گزارشات حاکی از آن است ، ضربه ای را که امشب اسراییل از سوریه متحمل شد، مواضع نظامی حساس در جولان اشغالی را هدف قرار داد و اسرائیل را سردرگم کرد و سبب شد تا مواضع سوریه مانند خان ارمله و حضر در حومه قنیطره و نیز جمرایا و ریف دمشق و برخی مواضع دیگر را  هدف قرار دهد.

اسرائیل نیز تلاش کرد تا اماکن حساسی در سوریه را هدف قرار دهد، اما دافع هوایی سوریه با آنها مقابله کرد و اسرائیل در تحقق اهداف خود ناکام ماند و فقط مرکز رادار و برخی انبارهای سلاح و مهمات را هدف قرار دادند.

وی خاطرنشان کرد که این نخستین بار پس از ده ها سال است که اسرائیل با این تعداد گسترده از راکت هدف قرار میگیرد؛ از این رو اسرائیل تلاش کرد تا به طور گسترده پاسخ دهد و از وقوع معادله ای جدید در معادلات نظامی جلوگیری کند.

فعلاً هر دو طرف، تحرکات یکدیگر را با دقت و احتیاط، زیر نظر دارند؛ صف آرایی گسترده ای در جولان اشغالی برقرار است و تانک های اسرائیلی و طیارات اکتشافی در حال حرکت هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала