آیا پوتین میتواند از جنگ بین اسرائیل و ایران جلوگیری نماید؟

© Sputnik / Алексей Никольский /  مراجعه به بانک تصاویر آیا پوتین میتواند از جنگ بین اسرائیل و ایران جلوگیری نماید؟
آیا پوتین میتواند از جنگ بین اسرائیل و ایران جلوگیری نماید؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گریگوری وایت (Gregory White) در نشریه «بلموبیرگ» امریکا می نویسد، یگانه کسی که بتواند از جنگ بین اسرائیل و ایران جلوگیری نماید، این ولادیمیر پوتین می باشد.

بینیامین نیتان یاهو صدراعظم اسرائیل در مسکو با رئیس جمهور روسیه ملاقات نمود و در مراسم رژه نظامی همه ساله در میدان سرخ فقط چند ساعت قبل از آن شرکت نمود، وقتیکه نظامیان اسرائیلی بر اهداف ایرانی در سوریه ضربات وارد آوردند.

نیتان یاهو سعی میکرد توجه پوتین را جلب نماید و حتی بر یخن کرتی خود فیته گیورگی — سمبول پیروزی نظامی روسیه، را چسپانده بود.

خواهش که او با آن به پوتین مراجعه نمود، به بسیار مشکل قابل اجرا ثابت گردید: او خواهش کرد، تا پوتین به سوریه سیستم های عصری راکتی دافع هوا را نه دهد، چون این کار برتری اسرائیل را در هوا تهدید کرده میتواند.

مسکو فعلاً، تا جای که معلوم میشود، آماده است این را بپذیرد که اسرائیل ضربات محدود وارد می سازد. اگرچه ایران متحد کلیدی آن در جنگ سوریه می باشد، کرملین نمی خواهد به رشد بیش از حد قدرت آن اجازه دهد. برعلاوه این، ماموران روسی از خطر تشدید تشنج در سوریه، خاصتاً با درنظرداشت آن که در آنجا چند هزار نظامی روسیه قرار دارند، نگران می باشند.

پوتین علاقمند آنست، تا ایران در پهلوی آن باقی بماند، از همینرو امروز دیپلومات بلندرتبه خود را به تهران برای مذاکرات روان کرده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала