هزینه پرواز از سفارت امریکا تا میدان هوایی کابل گران تر از پرواز کابل-واشنگتن

© Photo / Carl Montgomeryهزینه پرواز از سفارت امریکا تا میدان هوایی کابل گران تر از پرواز کابل-واشنگتن
هزینه پرواز از سفارت امریکا تا میدان هوایی کابل گران تر از پرواز کابل-واشنگتن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تشدید ناامنی‌ها در افغانستان؛ هزینه پرواز میان سفارت و پایگاه امریکا در کابل را گران‌تر از پرواز کابل-واشنگتن کرده است.

سیگار: برخی سربازان افغانستان در اثر تزریق خون ناسازگار جان داده است - اسپوتنیک افغانستان
سیگار: برخی سربازان افغانستان در اثر تزریق خون ناسازگار جان داده است
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، اداره بازرسی ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان موسوم به سیگار در گزارش اخیر خود از افزایش بی‌رویه هزینه جنگ امریکا در افغانستان انتقاد کرد.

جان سوپکو سربازرس ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان تصریح کرد، که جنگ افغانستان نه تنها سبب کشته شدن 2400 نظامی امریکایی شده بلکه 800 میلیارد دالر نیز برای امریکا هزینه داشته است.

وی در ادامه تصریح کرد، که گسترش ناامنی در افغانستان هزینه جنگ برای امریکا را به سطح غیر قابل قبولی افزایش داده است.

سربازرس ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان اظهار داشت: نمی‌توان افزایش هزینه جنگ امریکا در افغانستان را نادیده گرفت، باید درباره آن با مقامات امریکایی گفت‌وگو کنیم.

سوپکو خاطرنشان کرد، که نظامیان امریکایی و اعضای سفارت امریکا فاصله سه کیلومتری از سفارت امریکا تا میدان هوایی در کابل را با هلیکوپتر طی می‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد، که هزینه پرواز فاصله 3 کیلومتری از سفارت امریکا تا میدان هوایی کابل 1350 دالر است که از هزینه پرواز کابل-واشنگتن نیز بیشتر است.

کارکنان سفارت امریکا در کابل فاصله چند صدمتری بین ساختمان سفارت و ارگ ریاست جمهوری افغانستان را نیز با استفاده از هیلکوپتر طی می‌کنند.

برخی از کارشناسنان بر این باورند، که ضعف نیروهای امریکایی در تامین امنیت نشان دهنده شکست آنها در مبارزه با مخالفان مسلح دولت در افغانستان است.

یادآوری می کنیم، که ایالات متحده امریکا پس از حمله بر برج های دوگانه در نیویورک به افغانستان حمله کرده و طالبان را از بسیاری از ولایت های افغانستان بیرون راندند و اما تاکنون با گذشت بیش از 17 سال امریکا نتوانسته طالبان را به طور کامل شکست بدهد. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала