فرمانده " دیوانه " طالبان در هلمند به دام افتاد

© Flickr / DVIDSHUBفرمانده " دیوانه " طالبان به دام افتاد
فرمانده  دیوانه  طالبان به دام افتاد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک سردسته طالبان در ولایت هلمند که خود را دیوانه جا زده بود به دام پولیس افتاد.

به گزارش اسپوتنیک، مسوولان امنیتی در ولایت هلمند از بازداشت یک سر دستۀ گروه طالبان در ولسوالی مسیر شاهراه ولسوالی گرشک — سنگین این ولایت خبر داده اند که ماه‌ها خود را دیوانه جا زده بود و شب‌هنگام فعالیت‌های تخریبی و تروریستی داشته است.

عبدال‌سلام افغان سخن‌گوی پولیس هلمند می‌گوید، این سردستۀ گروه طالبان اقبال نام دارد و روز چهارشنبه در مسیر شاهراه 611، ولسوالی گرشک — سنگین این ولایت، به دام پولیس افتاد.

آقای افغان تصریح کرد که این سردسته گروه طالبان، اقبال نام دارد و گاهی بدون لباس و بدون کفش در محلات عام گشت و‌گذار می‌کرد، تا نیروهای امنیتی فکر کنند، او واقعا دیوانه است، اما او ماه‌ها مصروف فعالیت‌های تخریبی و تروریستی و کارگزاری ماین‌های کنار جاده در مسیر رفت و آمد نیروهای امنیتی بوده است.

اوگفت کار دیگر این عضو گروه طالبان، انتقال ماین‌‎های بزرگ و مواد انفجاری از مناطق دور دست به نزدیک ساختمان‌های دولتی بوده است که تیم دیگری گروه طالبان این ماین‌ها را برای تخریب وسایط نقلیه نیروهای دفاعی و امنیتی آماده کنند.

گفته می‌شود، این سردسته گروه طالبان، پیش از آن که به این گروه بپوندد در روستای در نزدیکی این مسیر امام یک مسجد بوده است.
شاهراه سنگین که بنام جاده صلح مسمی می‌باشد، از مرگ‌بار ترین جاده‌های هلمند برای نیروهای ارتش و پولیس بوده است که به گفتۀ مسوولان امنیتی هلمند، بیشتر ماین‌ها کنار جاده برمسیر کاروان‌های امنیتی توسط همین سردسته گروه طالبان کار گزاری می‌شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала