رئیس مجلس: فهرست وکلای غیرحاضر در اجلاس پارلمان ترتیب و اعلام شود

© AP Photo / Rahmat Gul, Poolرئیس مجلس: فهرست وکلای غیرحاضر در اجلاس پارلمان ترتیب و اعلام شود
رئیس مجلس: فهرست وکلای غیرحاضر در اجلاس پارلمان ترتیب و اعلام شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عبدالرووف ابراهیمی با انتقاد از غیرحاضری نمایندگان در مجلس گفت که نمایندگانی که در نشست‌های مجلس حاضر نمی‌شوند در واقع هم به خانه ملت و هم به نمایندگی از مردم توهین کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرنگاری جمهور، نزدیک به دو هفته است که چند توافقنامه همکاری‌های بین‌المللی در دستور کار مجلس قرار گرفته است اما به دلیل عدم تکمیل نصاب تایید یا رد نمی‌شود.
در نشست دیروز (یکشنبه، ۲۲ ثور) مجلس نیز کمتر از ۱۰۰ نماینده حضور داشتند. هرچند هیات اداری حاضری نمایندگان را به خوانش گرفت، ولی بازهم این ترفند کاری از پیش نبرد و نصاب مجلس تکمیل نشد تا در مورد توافقنامه‌های بین المللی و تعدیلات سایر قوانین تصمیم گرفته شود.
عبدالرووف ابراهیمی، رئیس مجلس نیز غیرحاضری نمایندگان را مورد انتقاد قرار داد و در نشست عمومی این مجلس گفت: "مجلس به عنوان یک نهاد تصمیم گیرنده ولی به دلیل غیر حاضری برخی اعضا نمی‌تواند در داخل تالار تصمیم بگیرد."
آقای ابراهیمی افزود، نمایندگانی که در نشست‌های مجلس حاضر نمی‌شوند در واقع هم به خانه ملت و هم به نمایندگی از مردم توهین کرده اند.
او به سایر اعضای هیات اداری مجلس هدایت داد تا در مورد حاضری و غیرحاضری نمایندگان در جریان هفت سال گذشته فهرستی را آماده کرده و اعلام کند تا مردم بدانند که کدام نمایندگان در وظیفه شان پا بند هستند و کدام نمایندگان به وظیفه نمایندگی اهمیت نمی‌دهند تا مردم درانتخابات آینده تصمیم بگیرند.

ابراهیمی: وزیر داخله افرادی را که انتحاری انتقال می‌دهند نام بگیرد - اسپوتنیک افغانستان
ابراهیمی: وزیر داخله افرادی را که انتحاری انتقال می‌دهند نام بگیرد

عرفان الله عرفان، نایب منشی مجلس نمایندگان گفت: "برخی نمایندگان ماه‌‌ها است که در مجلس حضور نیافته اند ولی بازهم رقعه رخصتی و یا مریضی می‌فرستند تا در حاضری شان معامله شود."
آقای عرفان از مجلس خواست که در این مورد تصمیم بگیرد که با این گونه نمایندگان چگونه برخورد شود.
غلام حسین ناصری دیگر عضو مجلس نیز گفت: "تعدادی از اعضای مجلس پابندی به اصول وظایف داخلی ندارند و آنان به حق مردم، نمایندگی از مردم و هیچ اصولی اعتنا ندارند و به سرنوشت مردم افغانستان خیانت می‌کنند."
آقای ناصری با اشاره به افزایش نا آرامی‌ها در کشور خاطر نشان کرد که اگر نمایندگان حاضر باشند و با اعمال صلاحیت‌های نظارتی‌شان چند وزیر را رد صلاحیت کنند، آنگاه می‌دیدند که وزرا چگونه به وظایف خود درست عمل می‌کردند.
به گفته او، هم اکنون نیز مجلس باید نام‌های نمایندگانی که در نشست‌های مجلس حاضر نمی‌شوند را فاش سازد و "نام بدان تاریخ را در دادگاه قضاوت مردم بکشاند."
این در حالی است که بسیاری از نمایندگان مجلس ماه‌ها در نشست‌های عمومی و کمیسیون‌های مجلس حاضر نمی‌شوند ولی از تمامی حقوق و امتیازات شان استفاده می‌کنن    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала