ادامه تنش های سیاسی؛ پاکستان مانع خروج دیپلومات امریکایی شد

© AFP 2023 / MARK RALSTONادامه تنش های سیاسی؛ پاکستان مانع خروج دیپلومات امریکایی شد
ادامه تنش های سیاسی؛ پاکستان مانع خروج دیپلومات امریکایی شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طیارهٔ مخصوص امریکایی که جهت بردن آتشه نظامی سفارت امریکا در اسلام آباد به پاکستان آمده بود، مجبور به ترک خاک این کشور بدون دیپلومات امریکایی شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، طیارهٔ مخصوص نظامی امریکایی که جهت بردن دگروال جوزف امانوئل هال، آتشه نظامی سفارت امریکا در پاکستان به این کشور فرستاده شده بود، خاک پاکستان را بدون این دیپلومات امریکایی، ترک کرد.

مقامات پاکستانی به این دیپلومات امریکایی که ماه گذشته با رد شدن از چراغ سرخ ترافیکی طی یک سانحه رانندگی موجب مرگ یک موتورسایکل‌سوار شده بود، اجازهٔ بیرون‌شدن از خاک پاکستان را نداده اند.

دولت امریکا پیش‌تر با تاکید بر مصونیت دیپلماتیک این نظامی امریکایی به پاکستان خبر داده بود که نمی‌تواند او را بازداشت و یا محاکمه کند.

این سانحه رانندگی تنش سیاسی میان اسلام‌آباد و واشنگتن را افزایش داده است.

 

پاکستان آتشه نظامی امریکا را ممنوع الخروج کرد - اسپوتنیک افغانستان
پاکستان آتشه نظامی امریکا را ممنوع الخروج کرد
تصاویر دوربین‌های شهری یک موتر سفید را نشان می‌دهند که گفته می‌شود راننده او دیپلومات مذکور امریکایی بوده، در تصاویر این موتر بدون اعتنا به چراغ سرخ ترافیکی به حرکتش ادامه می‌دهد و تنها بعد از برخورد با موتورسایکل، توقف می‌کند.عتیق بیگ که ۲۲ سال عمر داشت، به تاریخ هفتم اپریل سال جاری در جریان یک سانحه رانندگی در منطقه دامان‌کوه در شمال اسلام‌آباد جان داد.

با وجود این، سفارت امریکا در اسلام‌آباد ادعای رسانه‌های پاکستان که می‌گویند آقای هال در هنگام سانحه مست بوده را تکذیب کرده است.

پدر عتیق بیگ، درخواست محاکمه دیپلومات امریکایی در دادگاه عالی پاکستان را مطرح کرده است.

روز گذشته، دادگاه عالی پاکستان که بالاترین مرجع قضایی این کشور است اعلام کرد که از نظر این نهاد دگروال هال "مصونیت بدون قید و شرط" ندارد.

پاکستان نام این دیپلومات امریکایی را در لست سیاه خود قرار داده که برای ماموران مرزی حکم ممنوع الخروجی او را دارد.

هنوز کاخ‌سفید و دولت پاکستان رسماً درباره ممانعت از خروج دگروال هال واکنش نشان نداده‌ اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала