واکنش تند داکتر عبدالله در برابر نصب برچسب بر کاپی تذکره

© Photo / Dr. Abdullah Abdullah FBواکنش تند داکتر عبدالله با نصب برچسب بر کاپی تذکره
واکنش تند داکتر عبدالله با نصب برچسب بر کاپی تذکره - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی کشور می‌گوید که چهار عضو کمیسیون مستقل انتخابات با نصب برچسب بر کاپی تذکره مخالف هستند و در این صورت، این پروسه نمی تواند دوام پیدا کند.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس اجرایی کشور امروز در نشست شورای وزیران گفت: چهار عضو کمیسیون نظر خود را گفتند که این موضوع از لحاظ قانونی و حقوقی ممکن نیست؛ وقتی ممکن نیست، هیچ پروسه دیگر دوام کرده نمی‎تواند و کسی حق ندارد آن را بالای مردم تحمیل کند.
آقای عبدالله می گوید که موضوع نصب برچسب بر کاپی تذکره مطرح شده بود تا کمیسیون آن را مورد بررسی قرار دهد، اما اعضای کمیسیون تحت فشار قرار دارند تا این مساله را قبول کنند.
او اظهار کرد: اعضای کمیسیون شکایت دارند که تهدید به استعفا می شوند. می خواهند تحت فشار این مساله را بالای شان قبول کنند. مسایل تحت فشار تحمیل می‎شود در حالی که صلاحیت مربوط کمیسیون مستقل انتخابات است.
رئیس اجرایی بدون ذکر نام کسی تاکید کرد که هیچ کس حق ندارد استقلال کمیسیون مستقل انتخابات را زیر سوال ببرد.
وی افزود: هیچ نوع فشار باید بر کمیسیون مستقل انتخابات وارد نشود. کمیسیون به اکثریت اعضا فیصله های خود را اتخاذ می‌کند. تکرار گذشته را خواب ببینند. مردم افغانستان هیچگاه اجازه نخواهند داد که بار دیگر با سرنوشت شان دست بازی صورت گرفت.
این در حالیست که دو معاون و دو عضو کمیسیون مستقل انتخابات، تصمیم دربارۀ نصب برچسب بر کاپی شناس نامه ها را غیرقانونی می‌دانند و با این کار مخالف اند.
اعضای کمیسیون مستقل انتخابات می‌گویند با طرحی که خبرش را ارگ ریاست جمهوری روز پنج شنبه نشر کرده تنها رئیس و یک عضو دیگر این کمیسیون موافق اند، اما چهار عضو دیگر این کمیسیون این طرح را رد کرده اند.
وسیمه بادغیسی، معاون عملیاتی و معاذ الله دولتی، معاون اداری و مالی، کمیسیون انتخابات، عبدالقادر قریشی و ملیحه حسن، اعضای کمیسیون مستقل انتخابات با این طرح مخالف هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала