مردی با خون خود جان بیش از دو میلیون کودک را از مرگ نجات داد + ویدئو

© Fotolia / Sudok1مردی با خون خود جان بیش از دو میلیون کودک را از مرگ نجات داد + ویدئو
مردی با خون خود جان بیش از دو میلیون کودک را از مرگ نجات داد + ویدئو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جیمز هاریسون که به مردی با «بازوی طلایی» معروف شده است، به واسطه اهدای خون جادویی خود جان میلیون‌ها نوزاد را نجات داده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از The Washington Post جیمز هاریسون که به «مردی با بازوی طلایی» معروف است طی 60 سال گذشته با اهدای خون خود، جان بیش از دو میلیون و 400 هزار نوزاد را نجات داده است. پلاسمای خون او حاوی آنتی‌بادی بسیار نادری است که در ساخت نوعی دارو موسوم به «آنتی — دی» برای جلوگیری از مرگ نوزادان مبتلا به عامل «ابه یک بیماری مغز» استفاده می‌شود. این دارو به مادرانی تزریق می‌شود که " آر اچ " منفی خون آنها مغایر با " آر اچ" مثبت خون جنین است.وقتی جیمس 14 سال داشت، یک عمل جراحی دشوار در ناحیه قفس سینه را از سر گذراند. برای این عمل خون زیادی لازم شد.
هاریسون با دانستن اینکه خون افراد بیگانه جان او را نجات داد از 18 سالگی اجازه اهدای خون را دریافت کرد. پزشکان بر اساس پلاسمای هاریسون واکسنی برای رفع درگیری ایمنی میان مادر و جنین را ساختند. 

 

اولین مقدار خون هاریسون به زن حامله ای در بیمارستان سلطنتی شهزاده آلفرد در سال 1967 تزریق شد.هریسون در سن 81 سالگی پس از هزار و صد و هفتاد و سومین اهدای خون خود از بازوی راستش-بیش از یک هزار کیسه خون- بازنشسته شد. طبق قانون، سن او دیگر برای اهدای خون مناسب نیست.

این شهروند استرالیایی به واسطه اهدای بیش از یک هزار کیسه خون نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرده و رکورددار اهدای خون در جهان است. او در مصاحبه با سیدنی هرالد گفت: امیدوارم کسی پیدا شود که این رکورد را بشکند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала