فیسبوک بار دیگر اطلاعات شخصی کاربران را فاش ساخت

© Sputnik / Natalia Seliverstovaفیسبوک بار دیگر اطلاعات شخصی کاربران را فاش ساخت
فیسبوک بار دیگر اطلاعات شخصی کاربران را فاش ساخت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بنابر گزارشی استفاده از یک اپلیکیشن اطلاعات 3 میلیون کاربر فیسبوک را در یک وبسایت با ضریب امنیتی بسیار پایین قرار داده است.

به گزارش اسپوتنیک، نقل ازهفته‌نامه بین‌المللی « New Scientist » یک اپلیکیشن شناخته شده که آزمون تعیین شخصیت انجام می‌دهد اطلاعات محرمانه 3میلیون کاربر شبکه اجتماعی فیسبوک را چهار سال روی یک وبسایت ناامن نگه داشته است.
پیشتر از کاربران فیسبوک خواسته شده بود اطلاعات شخصی خود مانند نتایج آزمون روانشناسی را با اپلیکیشن myPersonality به اشتراک بگذارند.
براساس گزارش ، اساتید دانشگاه کمبریج این اطلاعات را به وبسایتی انتقال دادند که شرایط امنیتی درست نداشت و مدت چهار سال این اطلاعات روی وبسایت مذکور باقی ماند. گفته می‌شود هر کسی می‌تواند این اطلاعات را به راحتی به دست آورد؛ تنها لازم است یک شخص عادی نام خود را به عنوان یکی از مسئولین انجام پروژه روانشناسی ثبت کند تا به این اطلاعات دست یابد.
علاوه بر این، اپلیکیشن مذکور موقعیت 150 هزار نفر را به همراه سن، جنسیت و شرایط تاهل ۴.۳ میلیون نفر جمع آوری کرده و بروز رسانی نموده است.
اپلیکیشن myPersonality اجازه انتشار اطلاعات این افراد را به شرطی که نام و هویت آن‌ها مشخص نباشد، داشت، اما این کار با سهل انگاری انجام شده و پیگیری نام شرکت کننده‌ها در آزمون مذکور از طریق اطلاعات آن‌ها ممکن شد. بر اساس گزارش بیش از 280 نفر از 150 موسسه از جمله شرکت‌های فناوری مانند فیسبوک، گوگل، مایکروسافت و یاهو به عنوان دست اندرکاران این طرح در وبسایت مذکور ثبت نام کرده اند.
فیس بوک ماه گذشته myPersonality را به حالت تعلیق درآورد و اعلام کرد در حال بررسی این اپلیکیشن برای نقض سیاست هایش است. دیده بان اطلاعاتی انگلیس نیز در مصاحبه با نیوساینتیست گفت: در حال بررسی این موضوع است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала